اشتباه عجیب مدیران استقلال و بلاتکلیفی پاتوسی

استقلال در شرایطی حدود دو هفته است که پاتوسی را جذب کرده است که طبق قوانین داخلی فوتبال ایران بازیکنان آفریقایی و آسیایی که می خواهند وارد لیگ برتر شوند حتما باید در دو سال قبل از عقد قرارداد عضو تیم ملی کشورشان بوده باشند و این در حالی است که پاتوسی این شرایط را ندارد.

این دقیقا همان قانونی است که افشین قطبی سرمربی فولاد هم به آن اعتراض دارد چراکه او قصد داشت در نقل و انتقالات زمستانی یک بازیکن ژاپنی به تیمش بیاورد اما به دلیل همان مشکلی که پاتوسی با آن دست به گریبان است باشگاه از جذب این بازیکن منصرف شد.

نکته مهم اما این است که مدیران استقلال بی توجه به قوانین داخلی فوتبال ایران اقدام به جذب پاتوسی کردند و در شرایطی که او آماده ترین بازیکن تازه وارد حال حاضر استقلال است هنوز اجازه بازی کردن به این بازیکن داده نشده است.

این دقیقا شبیه اشتباه هایی است که مدیران قبلی استقلال هم در سال های قبل آن را تکرار و باشگاه را با دردسر بزرگی روبرو کردند و حالا یک اشتباه و احتمالا بی اطلاعی از قانون باعث شده این تیم فعلا نتواند از بازیکنی که بابت جذب آن ارز از کشور خارج شده استفاده کنند.

البته در این بین به نظر می رسد مشکل پاتوسی با کدخدا منشی حل خواهد شد اما نباید فراموش کرد انتظار از علی خطیر به عنوان مسئول نقل و انتقالات استقلال این بود که اشتباه مدیران قبلی این باشگاه را تکرار نکند.