چرا پرسپولیس قیمت بلیت مسابقات را کاهش نداده و یا مجانی نمی‌کند؟

لیگ هجدهم زمان مناسبی بود که باشگاه پرسپولیس قیمت بلیت دیدارهای خانگی خود را افزایش دهد. طبقه دوم 15 هزار تومان، طبقه اول 25 هزار تومان و جایگاه ویژه 35 هزار تومان؛ قیمتی بود که با تصمیم مسئولان باشگاه بر بلیت‌ها درج داده شد. همین امر هم باعث شد تا هواداران پر تعداد پرسپولیس از ابتدا اعتراضات فراوانی را مطرح کرده و استقبال نه چندان مناسب از مسابقات خانگی تجلی دلخوری آن‌ها باشد. 
در این بین سوال برای بسیاری از هواداران به وجود آمده که چرا مسئولان باشگاه با وجود شنیدن اعتراضات گامی در جهات کاهش قیمت بلیت مسابقات و حتی رایگان کردن دیدارهای حساس و مهم فصل برنمی‌دارند ؟با توجه به پرس و جویی که انجام دادیم عدم عقب نشینی توسط پرسپولیس برای تثبیت قیمت بلیت به قرارداد آن‌ها با شرکت مبنا توسعه به عنوان اسپانسر بازمی‌گردد.
 طبق قراری که بین این شرکت و باشگاه پرسپولیس برقرار شده، مبنا توسعه موظف است تا طبق قرارداد مبلغ تعیین شده سالیانه باشگاه را تامین کند. در این بین سه راه درآمدزایی مطرح شده؛ اولین راه عضویت هواداران در سامانه پیامکی و اختصاص سود عاید از آن به باشگاه است. دومین راه تامین اسپانسر قوی برای چاپ روی پیراهن خواهد بود که برای نمونه می‌توان به تبلیغ یک بانک سرشناس و صدور کارت هواداری توسط آن‌ها اشاره کرد. اما سومین راه بلیت فروشی است. مخصوصا پیش فروش‌های اینترنتی که توسط مبنا توسعه انجام می‌شود و مبلغی مشخص به باشگاه پرسپولیس تعلق می‌گیرد.  

همین قرارداد هم باعث شده تا دست پرسپولیس برای کاهش قیمت بلیت بسته شود. چون اگر به خواست مسئولان باشگاه این کار انجام شود، یک منبع مالی از حساب سرخپوشان کم می‌شود. به طور مثال اگر قیمت کل بلیت‌های خریده شده توسط هواداران پرسپولیس 200 میلیون تومان باشد و به خواست مدیران یک بازی با حضور همین تعداد هوادار رایگان شود، این مبلغ به حساب باشگاه منظور خواهد شد چرا که مبنا توسعه طبق قرار رقم قرارداد را از همین چند مسیر محدود  پر می کند.
در پایان می‌توان گفت که این موضوع به ضرر هر دو طرف است. هواداران با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی توان زیادی برای خرید بلیت و تشویق تیم محبوبشان ندارند. در نتیجه دود آن به چشم شاگردان برانکو می‌رود و آن‌ها در مسابقات خانگی از فشار زیاد هواداران به تیم مقابل محروم می‌شوند و اگر باشگاه بخواهد به نفع طرفداران خود عمل کند یک منبع اصلی مالی خود را از دست داده و ضرر مالی زیادی متحمل می‌شود.