ماجرای فرهاد مجیدی و گردنکشی مقابل قانون

گروه ورزشی- فرهاد مجیدی بازیکن سابق استقلال و مربی فعلی این تیم فیلمی جنجالی را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که در این فیلم پلیس راه بعد از توقف خودرو مجیدی و درخواست مدارک با برخورد زننده این سلبریتی ورزشی مواجه شد.
به گزارش افکارنیوز، نکته ای که در این فیلم به وضوح دیده می شود رفتار زشت و زننده فرهاد مجیدی با مجری قانون است، حتی بدتر اینکه این شخص برخوردی طلبکارانه با پلیس دارد و گویا خود را تافته جدا بافته می بیند.
رفتار خلاف قانون و برخورد وقیحانه با پلیس توط این سلبریتی ورزشی نشان می دهد بسیاری از سلبریتی ها در کشور گویا قوانین را فقط برای مردم عادی می دانند ، چگونه یک شخصی که خود را چهره ورزشی می داند بر خلاف تمام ادب و اخلاق اینچنین به خود حق می دهد به پلیس توهین کند؟
اگر چه گردنکشی در مقابل قانون تنها از سوی این شخص نبوده و پیش از این نیز سلبریتی های دیگر نیز گردنکشی خود را نشان داده اند و اگر برخوردی با این قبیل موضوعات صورت نگیرد که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.
یحیی کمالی‌پور نماینده مجلس با اشاره به رفتار ناشایست بازیکن سابق استقلال در مواجهه با پلیس، عنوان کرد: صرف نظر از نوع رفتار هر دو طرف، قانون اساسی، قوانین و مقررات کشور به صراحت اشاره کردند که تمام افرادی که در کشور ایران زندگی می‌کنند در برابر قوانین یکسان هستند و هیچکس بر فرد دیگری در این حوزه برتری ندارد.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخلف و جرم از ناحیه هر مقامیکه رخ دهد باید با آن برخورد شود، اضافه کرد: پلیس نیز در برابر شرح وظیفه قانونی که دارد باید با قاطعیت با هر نوع تخلف برخورد داشته باشد.
نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر امروز یک شهروند را به شهروند دیگری ترجیح دهیم، مرتکب تبعیض شده‌ایم و این خود نیز نوعی بی قانونی محسوب می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید اجازه داد که این احساس در جامعه ایجاد شود که برخی در برابر قانون از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، افزود: قوانین و قانون اساسی ما هیچکس را در برابر قانون مستثنی نکرده است البته قطعا قاضی با درک شرایط و زمان نسبت به هر موضوعی رأی صادر خواهد کرد و همه جوانب امر را در نظر خواهد گرفت.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته پلیس نیز باید در چارچوب وظایف تعریف شده خود عمل کند و ضمن داشتن قاطعیت لازم فراتر از قانون رفتاری نداشته باشد.