فرنگی‌کاران در وزن ۵۵ فینالیست شدند

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، فرنگیکاران کشورمان با کسب برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی رقابتهای وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی بینالمللی جام یادگار امام در قم راه یافتند.
خبرگزاری فارس: فرنگی‌کاران ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم فینالیست شدند

در حالی که رقابت‌های روز نخست از مسابقات هشتمین دوره جام بین‌المللی کشتی فرنگی یادگار امام از ظهر امروز به میزبانی کشورمان در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز شده است، شور و هیجان خاصی بر کشتی‌ها حاکم است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط مسئولان برگزاری مسابقات، قرار شد در روز نخست کشتی‌گیران سه وزن ۵۵،۶۶ و ۹۶ کیلوگرم بر روی دو تشک در سالن برگزاری رقابت‌ها برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

کشتی‌گیران حاضر در این سه وزن نیز بعد از وزن‌کشی شب گذشته و شناخت حریفان خود، در تلاش برای قرار گرفتن بر روی سکو، رقابت خود را آغاز کردند که تا این لحظه چهره فینالیست‌های هر یک از اوزان در حال شناسایی است.

نخستین وزنی که فینالیست‌های آن مشخص شدند و معلوم شد که مدال‌های طلا و نقره به کدام کشتی‌گیران می‌رسد، وزن ۵۵ کیلوگرم بود که طی آن کشتی‌گیرانی از کشورمان توانستند با غلبه بر حریفان خود به دیدار نهایی راه پیدا کنند.

در این وزن و در مرحله نیمه نهایی شیرزاد بهشتی طلا از کشورمان مقابل آلمات آیوشف از قزاقستان صاحب برتری شد و توانست به عنوان یکی از دو فینالیست راهی مسابقه پایانی شود و منتظر حریف خود در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی شود.

در مسابقه دوم مرحله نیمه نهایی نیز دو کشتی‌گیر مطرح از کشورمان که هر کدام سوابق موفقی در کشتی فرنگی دارند، به روی تشک رفتند که در جدال سامان عبدولی و محمد فقیری هر دو کشتی‌گیر از کشورمان، محمد فقیری به برتری رسید و حریف بهشتی طلا در دیدار نهایی وزن ۵۵ کیلوگرم شد.

بدین ترتیب در دیدار فینال وزن ۵۵ کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا به مصاف محمد فقیری می‌رود تا نخستین مدال طلای هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام کشتی فرنگی در کشورمان و شهر مقدس قم، به یکی از این دو کشتی‌گیر برسد.

در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های وزن ۵۵ کیلوگرم هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام در قم، شیرزاد بهشتی طلا بر هموطن خود مهرداد مردانی غلبه کرد و آیوشف از قزاقستان مقابل آزکنوف ژانگولف هموطن خود به برتری رسید.

همچنین در دیگر رقابت‌های این مرحله مصیب اکبری برابر سامان عبدولی تن به شکست داد تا از صعود به نیمه نهایی باز بماند، ضمن اینکه محمد فقیری در تلاشی وصف‌ناپذیر برای رسیدن به مدال مقابل < font = " " > گودردزی < > داویتادزه از گرجستان به پیروزی رسید.

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی شیرزاد بهشتی طلا به مصاف آلمات آیوشف از قزاقستان رفت و پیروز شد و سامان عبدولی با محمد فقیری روبرو شد که فقیری برنده شد.