پرسپولیس باید نگرشش را عوض کند

حسین عبدی، در خصوص دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در روز دهم فروردین گفت: به خاطر اینکه فاصله دو تیم بعد از سال ها به هم نزدیک شده است، مطمئنم که یک دربی هیجان انگیز را خواهیم دید. این مسابقه قطعا ۶ امتیازی است و تیم برنده را حسابی در جدول جلو می اندازد.

مربی پیشین پرسپولیس با اشاره به شرایط این تیم ادامه داد: پیش بینی کرده بودم که پرسپولیس با حضور بازیکنان جدید دچار افت و خیز شود. بسته بودن پنجره نقل و انتقالات حداقل این خوبی را داشت که بازیکنان هماهنگ تر بودند و با تمام توان خود به تیم کمک می کردند. حضور بازیکنان جدید و هماهنگی آنها با تیم یک مقدار زمان می برد و این افت و خیز هم طبیعی است.

عبدی در پاسخ به این سئوال که نقطه ضعف پرسپولیس را چه چیزی می داند؟ تصریح کرد: پرسپولیس باید نگرشش را نسبت به موقعیت های مختلف عوض کند. این تیم هم در ضد حمله و هم در شرایط عادی می خواهد توپ را سریع به مهاجمان برساند. این مسئله باعث می شود توپ به سادگی «لو» برود و به تیم فشار بیاید. در بازی با السد قطر هم بارها این اتفاق افتاد. انتقال سریع توپ به خط حمله و گلزنی خوب است ولی همه شرایط را باید در نظر گرفت.

«پرسپولیس با بضاعت فعلی خود از کدام نقطه می تواند به استقلال ضربه بزند؟» پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سئوال گفت: استقلال بازیکنان خوبی دارد ولی اگر نفرات کلیدی این تیم بخصوص در خط هافک از کار بیفتند، پرسپولیس می تواند موفق باشد. در هر صورت این مسابقه خیلی خیلی هیجان انگیز خواهد بود.

عبدی درباره مثلث خطرناک استقلال در خط حمله با حضور اسماعیل گونکالوس، آیاندا پاتوسی و گادوین منشا تاکید کرد: گادوین منشا که به تازگی به استقلال رفته، انگیزه زیادی برای بازی مقابل پرسپولیس دارد ولی مدافعان پرسپولیس هم از این بازیکن به خوبی شناخت دارند. پرسپولیس دو هافبک خوب هم دارد که کار دفاعی را به خوبی انجام می دهند. به نظرم هافبک ها و مدافعان پرسپولیس می توانند مهاجمان استقلال را از کار بیندازند.