کلینزمن به درد تیم ملی ایران می خورد؟

گروه ورزشی- کلینزمن نام کوچکی در فوتبال جهان نیست، مهاجم سابق تیم ملی آلمان که سابقه بازی در جام جهانی مقابل تیم ملی ایران را نیز دارد و حالا یکی از گزینه های احتمالی جانشینی کی روش در تیم ملی ایران است.

به گزارش افکارنیوز، یکی از علل مطرح شدن نام کلینزمن به عنوان گزینه سرمربی گری تیم ملی به خاطر سکوت فدراسیون فوتبال است. اگر چه نام کلینزمن ولین بار توسط ناظمی سخنگوی وزارت ورزش مطرح شد اما گمانه زنی های رسانه ای و شایعاتی که به وجود می آید به دلیل معرفی نشدن قطعی سرمربی تیم ملی از سوی فدراسیون است، زمانی که فدراسیون فوتبال اخبار موثقی را در اختیار مخاطب قرار ندهد بسیاری افراد در جامعه با نام ها بازی می کنند.

حالا نام کلینزمن بیشتر از دیگر گزینه ها مطرح است، آخرین سمت وی سرمربی تیم ملی آمریکا بوده واست.

علی اصغر مدیر روستا پیشکسوت فوتبال ایران درباره تأخیر فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: به نظر من، وسواس در انتخاب بهترین گزینه ایرادی ندارد ولی اگر این مساله پشت گوش انداخته شود و از افراد مختلف نظر گرفته می‌شود، موجب ضرر خوردن تیم ملی خواهد بود.

او ادامه داد: سرمربی تیم ملی باید در اسرع وقت مشخص بشود. آقای تاج و فدراسیون درصدد این هستند که تجربه‌های گذشته تکرار نشود و بهترین گزینه ممکن برای تیم ملی ایران انتخاب شود. همین که در همین بازه زمانی تا به حال گزینه خاصی رسانه‌ای نشده است به خاطر این است که اگر آن گزینه قطعی نشود، در جامعه وجوه خوبی پیدا نمی‌کند. پس در این مساله وسواس به خرج داده شده تا مطلوب‌ترین گزینه، هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

این پیشکسوت فوتبال درباره مطرح شدن گزینه‌هایی همچون لوران بلان و یورگن کلینزمن در فضای مجازی گفت: آن‌ها افراد بین‌المللی و شناخته شده‌ای هستند ولی فردی باید هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد که به طور عملی، به فوتبال پایه اهمیت ویژه‌ای بدهد چون در اکثر فوتبال دنیا به این مساله بهای زیادی داده می‌شود.

مدیر روستا افزود: در زمان آقای کی‌روش، به مربی‌های داخلی خیلی بی تفاوتی می‌شد و او به تیم‌های پایه اهمیتی نمی‌داد. کی‌روش فوتبال ما را خیلی سطح پایین تلقی می‌کرد.

او درباره شکایت کی‌روش از فدراسیون فوتبال ایران هم گفت: دستی که نمک ندارد همین می‌شود. با اینکه فدراسیون و مردم ایران به کی‌روش توجه و بهای زیادی قائل بودند، در نهایت کی‌روش می‌آید علیه ایران شکایت می‌کند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره مفید بودن کلینزمن برای فوتبال ایران گفت: با توجه به اینکه فوتبال آلمان به تیم‌های پایه اهمیت خوبی می‌دهد، کلینزمن می‌تواند گزینه خوبی باشد اما بحث بر سر این است که ما از او چه می‌خواهیم؟ در زمان آقای کی‌روش توقعات پایین بود و ما اگر به جام جهانی صعود می‌کردیم و نتایجی هم در جام جهانی می‌گرفتیم کافی بود اما باید ما از سرمربی جدید باید طوری مطالبه کنیم که بتواند بیشترین سود را برای تیم ملی داشته باشد.

باید منتظر ماند و دید گزینه نهایی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی چه زمانی رخ می دهد.