شفر: آلمانی‌ام و تسلیم نمی‌شوم

وینفرد شفر بعد از شکست تیمش در نشست خبری بعد از دیدار استقلال و پدیده اظهار داشت: درحالت عادی نباید این بازی را می‌باختیم.

*مثل بازی با الهلال شانس داشتیم اما گل نزدیم

وی ادامه داد: امروز صبح در جلسه آنالیز در مورد همین گل حرف زدیم و گفته بودم نباید اینگونه گل بخوریم. پدیده در این فصل سه بار اینگونه گل زده است. ما مثل بازی با الهلال شانس داشتیم ولی گل نزدیم.

* برای بردن شانس هم می‌خواهیم

سرمربی استقلال افزود: امروز بازیکنان عصبی بودند و شانس هم نداشتیم .ما با ۲ مهاجم بازی کردیم و شاید باید توپ را بیشتر به گوشه ها می‌بردیم و گل می‌زدیم. خیلی برای هواداران ناراحت هستم و از آنها عذر‌خواهی می‌کنم. ما 90 دقیقه تلاش کردیم و معتقدم تیم ما شخصیت خوبی دارد ولی باید شانس هم داشته باشد تا بازی ها را ببریم.

*اگر در همه بازی‌ها نفرات ثابت باشد باید آنها را به بیمارستان بفرستیم

سرمربی آلمانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در بازی‌های بین‌المللی، بایرن مونیخ، لیورپول و ... مرتب در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ خودشان بازی کرده و ترکیب‌شان تغییر می‌کند. ما نمی‌توانیم مرتب یک ترکیب بگذاریم. شاید اگر ترکیب را عوض نمی‌کردیم، می‌گفتند چرا ترکیب را عوض نکرده‌ای!

*واکنش شفر به ماندن یا نماندنش در استقلال

خبرنگاری گفت شما سال آینده در استقلال هستید که شفر گفت: شما دوست دارید من بمانم یا نمانم؟( با خنده) خوشحال می‌شوم سال‌ آینده هم شماره را ببینم.

* من آلمانی هستم و هرگز تسلیم نمی‌شوم

وی در خصوص اینکه ایا استقلال می‌تواند قهرمان شود یا خیر گفت: در فوتبال چیزی غیر ممکن نیست. 9-8 سال پیش لیورپول چند امتیاز از حریفش عقب بود و به کریستال پالاس باخت ولی شانس قهرمانی را به دست آورد. من در آلمان بزرگ شده ام و هرگز تسلیم نمی‌شوم. بازی آینده ما با استقلال خوزستان است و سپس الدحیل. من به آن بازی ها فکر می‌کنم.

*تا روز آخر لیگ تلاش می کنیم

شفر گفت: شاید اگر 7 ماه پیش از من می‌پرسیدید که استقلال در ۳ بازی آخر شانس قهرمانی دارد یا خیر و من جواب می‌دادم بله. شما فکر می‌کردید من عقل خودم را از دست داده‌ام ولی حالا می‌گویم باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد ولی تا لحظه آخر تلاشمان را انجام می‌دهیم.

* روی ضد حمله گل می خوریم

شفر تاکید کرد: ما امروز موقعیت های خیلی خوبی داشتیم، در یک صحنه طارق به میلاد زکی‌پور پاس داد و او نتوانست توپ را خوب کنترل کند و در یک صحنه دیگر قائدی حتی می‌توانست گل بزند ولی فوتبال همین است و ما فقط روی یک ضد حمله گل خوردیم. پدیده واقعا خوب بازی می‌کند و واقعا یکی از تیم های خوب ایران است که روی زمین فوتبال زیبایی ارائه می‌کند.

*استقلال بلد نیست که بلند بازی کند

وی تاکید کرد: در 10 دقیقه آخر کمی احساسی بودیم و باید بگویم یکی از بهترین تیم های فوتبال جهان یعنی منچستر سیتی در همان ۱۰ دقیقه آخر روی زمین بازی می‌کند و ما هم هدفمان همین بود. ما تیمی نیستیم که بلند بازی کنیم و نباید آنگونه بازی می‌کردیم، شما دیدید در بازی با سپاهان در دقیقه 96 روی زمین به پاتوسی پاس دادیم و او گلزنی کرد.

* با تغییر 2 نفر،‌این استقلال قهرمان می‌شود

وی ادامه داد: در نیم فصل اول بازیکنان جدیدی آمدند و با تیم جدیدی به میدان آمدیم. امیدوارم این تیم حفظ شود و مطمئن باشید که این تیم می‌تواند قهرمان شود. اگر نفرات کلیدی حفظ شوند شانس زیادی داریم. در نیم فصل اول گل درستی به پدیده زدیم ولی داور نگرفت، مقابل سپاهان در نیم فصل اول پنالتی درست ما را نگرفتند. اینها اتفاقی که بود رخ داده است ولی این تیم باید حفظ شود. شاید یکی دو نفر فقط تغییر کنند که در این صورت این تیم می‌تواند قهرمان شود.

* واکنش به شایعه برکناری شفر از سوی مدیر رسانه ای استقلال

در پایان نشست خبری خبرنگاری گفت ظاهرا شما برکنار شده اید که مدیر رسانه‌ای استقلال پاسخ داد: کدام رسانه چنین خبری زده است؟ شما اول به من خبر را نشان بدهید و بعد من از آقای شفر می‌خواهم پاسخ شما را بدهد. با ارائه این صحبت‌ها نشست خبری شفر به پایان رسید.