به گزارش افکارنیوز به نقل از ورزش۳ افشين پيرواني درباره بازي تيم ملي ايران برابر قطر اظهار کرد: فکر ميکنم تيم ملي ما به دليل اينکه از قبل صعودش مشخص شده بود، انگيزه گذشته را نداشت و بازي قابل قبولي را به نمايش نگذاشت. دريافت دو گل از قطر آن هم در تهران نشان ميدهد که شرايط تيم ما چندان خوب نبود. البته اين مسئله ميتواند دلايلي داشته باشد. شايد به دليل اينکه صعود ما از قبل مشخص شده بود، بازيکنان کمي بيانگيزه بودند.

وی افزود: البته این مساوی چندان بد هم نبود چرا که باعثشد بحرین حذف شود و از این لحاظ خوشحالیم که این تیم حذف شده است. اما بعد فنی این بازی باید بررسی شود.
پیروانی با اشاره به نقاط مثبت و منفی تیم ملی ایران بیان کرد: خوب گل زدن نقطه مثبت تیم ملی است اما از طرف دیگر نیز بد گل می‌خوریم. یکی دیگر از نقاط مثبت تیم ملی تزریق جوانان است، باید شرایط‌مان را بهتر کنیم و خودمان را برای مرحله بعد آماده کنیم. در مرحله بعدی رقبایمان قوی‌تر خواهند بود و بازی‌ها مشکل‌تر است.

بازیکن سال‌های پیش تیم ملی درباره دیدارهای ایران در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: هر قرعه‌ای که مشخص بشود، نباید برای ما چندان اهمیتی داشته باشد زیرا اگر قرار است به جام جهانی صعود کنیم، نباید به این مسئله اهمیت بدهیم و مهم این است که در بازی‌هایمان پیروز بشویم.
او همچنین درباره تیم ملی قطر نیز گفت: انگیزه قطری‌ها بیشتر از بازیکنان تیم ملی ما بود اما قطر هم تیمی چندان قوی نبود. شاخصه‌ی تیم‌های عربی این است که با حوصله بازی می‌کنند و تلاش می‌کنند که مالکیت زیاد توپ را در اختیار داشته باشند و در نهایت این عوامل باعثمی‌شود که به نتیجه برسند.

پیروانی همچنین درباره نخستین حضور اشکان دژاگه در تیم ملی ایران و به ثمر رساندن دو گل توسط او، گفت: فکر می‌کنم که او نسبت به بازیکنان دیگر تیم، انگیزه بیشتری داشت و دو گل برای تیم ملی به ثمر رساند.
وی افزود: تیم ملی روی ضربات ایستگاهی، عملکرد خوبی را نشان می‌دهد و برای انجام این کار، بازیکنان خوبی داریم و همچنین بازیکنان سرزن خوبی هم در تیم ملی حضور دارند. فکر می‌کنم که بهترین تاکتیک برای تیم ملی ضربه‌های ایستگاهی باشد.
پیروانی بیان کرد: امیدوارم تیم ملی به مرحله بعد و در نهایت به جام جهانی صعود کند چرا که این مسئله باعثموفقیت و خوشحالی همه مردم است.