سلطانی‌فر: اردوی استقلال و پرسپولیس در کانادا هنوز شکل جدی به خودش نگرفته است

مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد گفت:‌ خداراشکر می کنیم که امروز با حضور جمع زیادی از ورزشکاران، مدیران ورزشی و مسئولین و دست اندرکاران ورزش نیروهای مسلح، نوزدهمین گردهمایی و مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد را برگزار کردیم. قهرمانانی که در آوردگاه های مهمی در عرصه ورزش و دفاع از ارزش های اسلامی و مقاومت اسلامی توانستند کارنامه زرینی را از خودشان به جا بگذارند. ضمن اینکه در مسابقات ورزشی با عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و و همچنینی سیاست های کلی نظام درخشیدند و توانستند با توطئه های رژیم اشغالگر قدس مقابله کنند.

وی در ادامه گفت:‌ این سیاستی است که ما در 40 سال گذشته با توجه به نقشه راهی که امام تبین کرده بودند و مقام معظم رهبری امروز به عنوان رهبر نظام تببین کردند در پیش گرفتیم. ما موظفیم که در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین با ورزشکاران رژیم صهیونیستی آن چنان برخورد کنیم و با عدم رویارویی‌مان مشروعیت آن‌ها را زیر سوال ببریم و ان شاالله بتوانیم با تقویت مقاومت اسلامی و همچنین اشاعه این تفکر در کشورهای مختلف و کشورهایی که مجموعه ملت ها و کشورهایی که در عرصه مقاومت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی حضور پیدا می کنند، بتوانیم قدم های اساسی تری را برداریم.

وزیر ورزش اضافه کرد:‌کماکان این سیاست را ما در همه رشته ها و همه عرصه ها داریم، با قوت و قدرت دنبال می کنیم و امیدواریم به امید خدا بتوانیم روزی را شاهد باشیم که تمامی ورزشکاران کشورهای اسلامی که امروز تعدادشان خیلی زیاد شده به این حرکت ارزشمند و باشکوه بپیوندند و ما بتوانیم با این حرکت قدم های موثری را در جهت مقابله با رژیم صهیونیستی بر داریم.

وی در مورد اینکه انتخابات برخی از فدراسیون هایی به دهه اول تیرماه موکول شده و آیا این مساله به آن رشته‌های ورزشی لطمه نمی‌زند، گفت:‌ ما منتظر تایید صلاحیت نهادهای نظارتی هستیم. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مدیران و مسئولین و علاقه مندان کاندیدا شدند، نهادهای نظارتی باید به استعلام های ما پاسخ بدهند و نظرشان را اعلام کنند. فکر می‌کنم با هماهنگی هایی که انجام دادیم حداکثر تا اواخر خرداد ماه نظر نهادهای نظارتی را در مورد سوابق افراد اخذ می کنیم و بلافاصله انتخابات را برگزار می کنیم.

سلطانی فر در مورد اینکه تاکید وزارت ورزش بر این بوده که اردوهای تیم های فوتبال در داخل کشور باشد اما صحبت از برپایی اردوی استقلال و پرسپولیس در کشور کانادا است، گفت: هنوز این موضوع شکل جدی به خودش نگرفته و باید ببینیم که وضعیت چگونه است. در مجموع با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، همانطور که از ابتدای سال گفتیم باید سیاست صرفه جویی را در همه عرصه ها دنبال کنیم. هم در اعزام ها هم در اردوها و هم در رقابت هایی که واقعا نیاز نیست ورزشکارانمان شرکت کنند. در برخی از رویدادهای بین المللی ما در شورای برون مرزی مخالفت می کنیم و ان شاالله بتوانیم با صرفه جویی که انجام می دهیم در این شرایط خاص اقتصادی آن اعزامی های واقعی که برای کسب سهمیه المپیک  هستند را انجام بدهیم.