سهمیه آسیا درد هوادار استقلال را دوا نمی‌کند

حسین فرزامی پیشکسوت تیم استقلال درباره شرایط این تیم در فصلی که سپری شد با ما مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می خوانید:
*اوضاع باشگاه استقلال را این روز‌ها چطور ارزیابی می‌کنید؟
اتفاق بدی که رخ داد لو رفتن قرارداد‌های تعدادی از اعضای خارجی تیم بود که باید به سرعت مشخص شود چه کسی یا کسانی این کار زشت را انجام داده‌اند. قرارداد بازیکنان و مربیان جزو اسناد فوق‌محرمانه در باشگاه است. وقتی به این شکل و با این جزئیات می‌توانند آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهند حتماً باید مشخص شود که این ماجرا از کجا آب می‌خورده است. 
* چه عواقبی برای باشگاه دارد؟
همین که در این چند روز باز هم هجمه‌هایی علیه باشگاه به راه افتاده یکی از تبعات اولیه اش است. بعد هم چه دلیل دارد دیگران در ریز توافقات باشگاه با بازیکن یا مربی قرار بگیرند. در کل اتفاق بدی بود که امیدوارم باشگاه به آسانی از کنارش رد نشود. کسی که این ضربه را به باشگاه زد باز هم استقلال را آزار می‌دهد. 
* عملکرد استقلال در فصلی که گذشت را چطور ارزیابی کردید؟
متأسفانه پس از ۳ سال قهرمانی پرسپولیس شاهد بودیم که استقلال این فصل در جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم مرهمی برای دل پردرد طرفدارانش نداشت. این برای استقلال خوب نیست. من دقیقاً نمی‌دانم چقدر برای این تیم هزینه شده ولی به طور قطع پول کمی صرف نکرده‌اند. فقط کلی پول به دو بازیکن خارجی دادند که در نیم‌فصل اول آمدند و بدون هیچ کارایی از استقلال رفتند. استقلال فقط توانست سهمیه پلی آف آسیا را بگیرد که این هم نمی‌تواند درد هوادار را دوا کند. 

* الان چه اقدامی مهمتر از همه چیز است؟
اینکه یک سرمربی برای استقلال انتخاب کنند و یارگیری شود. تیمی که استقلال دارد بد نیست و دیدیم که در نیم‌فصل دوم خیلی خوب خودش را به جمع مدعیان هم رساند و باید با جذب چند مهره دیگر در دفاع، نوک حمله و یک بازیساز قهار با قدرت به لیگ فصل بعد بروند. 
* فرهاد مجیدی می‌تواند هدایت تیم را در فصل بعد در دست داشته باشد؟
به نظرم او ابتدا از کمک بودن شروع کند بهتر است ولی اگر چنین توانایی را در خودش می‌بیند با این شرط که هوادار یک سال پای نتایج تیمش بنشیند تیم را به او بسپارند وگرنه که کار، کار سختی است.