افتتاح بیش از ۷۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی

مسعود سلطانی فر روز شنبه و در آیین تجلیل از مدال آوران سال ۹۷ که در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهوری در حال برگزاری است، گریزی به موفقیت های ورزشی ایران در سالی که گذشت زد و افزود: سال ۹۷ سال پربار و موفقیت آمیزی برای ورزش ایران در عرصه جام جهانی، رویدادهای آسیایی و پاراآسیایی و جام ملت های آسیا بود.

وی افزود: یکی از این موفقیت ها کسب مقام سومی ایران در پاراآسیایی جاکارتا برای نخستین بار و همچنین کسب رتبه هفتم جوانان در المپیک آرژانتین بود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما توانستیم بعد از مدت ها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دو تیم پرسپولیس و استقلال به این رویداد راه یابند که در نهایت پرسپولیس توانست تا پای فینال راه یابد. همچنین در رشته های وزنه برداری، فوتسال، والیبال، تکواندو، ووشو و دیگر رشته ها نتایج استثنایی کسب کنیم و امیدواریم این موفقیت ها استمرار یابد.

سلطانی فر امسال و سال آینده را برای ورزش ایران سال بسیار سختی توصیف کرد و گفت: امسال در سال کسب سهمیه به سر می بریم و شرط حضور ما در المپیک ۲۰۲۰ حضور در رویدادهای کسب سهمیه است. امیدواریم ورزشکاران و قهرمانان بتوانند نتایج متفاوت تری نسبت به دوره های گذشته در توکیو کسب کنند تا این موفقیت ها استمرار یابد.

 

حسن یزدانی: ورزشکاران برای سربلندی ایران در جهان پای سختی ها ایستاده اند

در ادامه حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک ریو نیز در حضور رئیس جمهوری اظهار داشت: ورزشکاران برای سربلندی ایران در جهان پای سختی ها ایستاده اند که اگر همراهی مردم و مساعدت مسئولان نبود نمی توانستیم این مسیر پرفراز و نشیب را به پایان برسانیم.

یزدانی ادامه داد: اکنون المپیک ۲۰۲۰ در راه است و تکرار موفقیت ها بدون حمایت های مالی دولت محقق نمی شود. با توجه به تعاملی که بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برقرار است و البته با توجه به شرایط اقتصادی کشور را درک می کنیم اما هزینه اعزام به مسابقات بین المللی برای کسب سهمیه با چالش های زیادی روبه رو است.

این آزادکار کشتی ایران از رئیس جمهور درخواست کرد برای کسب موفقیت ورزشکاران را در این مسیر به مانند همیشه یاری کند.

یزدانی همچنین اضافه کرد: استخدام ورزشکاران یکی از وعده های محقق شده دولت تدبیر و امید بود که در هیات وزیران به تصویب رسید اما در اجرای این طرح با موانعی روبه رو هستیم که از رئیس جمهوری درخواست داریم با تدبیر این مساله را مرتفع کند.

الناز دارابیان: ورزش جانبازان مولود انقلاب است و از این بابت به خود می بالیم

الناز دارابیان ملی پوش پارادومیدانی ایران که در این مراسم به عنوان نماینده ورزش جانبازان و معلولان سخن می گفت نیز اظهار داشت: ورزش جانبازان مولود انقلاب است و از این بابت به خود می بالیم که این ورزش طی سال های اخیر رشد خوبی داشته است.

دارابیان افزود: کاروان پاراآسیایی ایران با نام خودباوری و امید که توانست در بازی های جاکارتا با اعزام ۲۰۸ ورزشکار در ۱۸ رشته و با کسب ۱۳۶ مدال بر سکوی سوم قرار بگیرد قابل توجه است.

وی افزود: ورزشکاران جانباز و معلول در این دوره از بازی ها ۳۵ درصد رشد کمی و ۵۰ درصد رشد کیفی در بخش زنان برخوردار بودند.

وی افزود: ما از حمایت های مقام معظم رهبری، دولت و مجلس تشکر می کنیم اما درباره استخدام ورزشکاران پارالمپیکی باید بگویم که در این بخش اتفاقی نیفتاده است لذا از رئیس جمهوری درخواست داریم تا دستور صریح اصلاح قانون استخدام پارالمپیکی را ابلاغ کند.