توصیه فن خال به پدیده لیگ هلند

لوئیس فن خال سرمربی سابق تیم ملی هلند به ماتیاس دلیخت توصیه کرده در صورتی که در تابستان پیش رو قصد جدایی از آژاکس را دارد بهتر است به منچستر سیتی یا بارسلونا بپیوندد.

فن خال در این باره گفته است: دلیخت می تواند به بارسلونا برود و در آنجا موفق باشد زیرا مدافعان مرکزی این تیم به اندازه ای که باید، خوب نیستند. او علاوه بر این که می تواند برای بارسلونا بازی کند، همین شانس را در منچستر سیتی هم خواهد داشت. در چنین شرایطی اگر جای او بودم، کار کردن زیر نظر گواردیولا را به بازی کردن در کنار مسی ترجیح می دادم.

وی همچنین درباره پیوستن فرانکی دی یانگ دیگر بازیکن آژاکس به بارسلونا بیان کرد: کار کردن در این تیم برای او خیلی سخت خواهد بود به این دلیل که ممکن است او در آنجا یک نقش متفاوت داشته باشد و مجبور است مانند بازیکنانی باشد که باید همه چیز را از نو شروع کنند. البته او خوش شانس بود که بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حذف شد چون در صورت قهرمانی بارسلونا، وضعیت برای دلیخت دشوار تر می شد.

وی ادامه داد: به عنوان یک بازیکن شما باید باشگاهی را انتخاب کنید که همیشه بتوانید در آن بازی کنید. خیلی به موفقیت دی یانگ در بارسلونا امیدورام و نسبت به این بازیکن افکار خیلی مثبتی دارم.تمام دنیا منتظر هستند تا او را در بارسلونا ببینند.