بهتاش فریبا: صحبت‌ درمورد آینده استقلال خنده‌دار است

 بهتاش فریبا با اشاره به حضور آندره استراماچونی در راس کادر فنی استقلال گفت: فکر می‌کنم او یک مربی خوب و کاربلد باشد، چرا که قول قهرمانی نداد و این نشان داد او عاقلانه فکر می‌کند اگرچه به دنبال این است و تأکید داشت که تیم را بهتر از گذشته خواهد کرد، امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد اما هیچ عقل سلیمی قبل از شروع لیگ، قول قهرمانی نمی‌دهد و استراماچونی بهترین کار را کرد که قول قهرمانی نداد زیرا برخی‌ها برای آنکه نزد هواداران محبوبیت پیدا کنند، در گذشته قول‌هایی دادند که نتوانستند آن را عملی کنند.

اخبار ورزشی- فریبا بیان کرد: مجموعه استقلال باید به کمک کادر فنی بیاید تا همه چیز مهیای یک فصل خوب برای استقلال باشد، باید در جذب بازیکن، عملکرد قابل قبولی داشته باشیم تا بتوانیم با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان، یک استقلال پرنشاط را راهی لیگ نوزدهم کنیم. مدیران استقلال باید قبل از هر چیز، به فکر حفظ نفرات فصل گذشته باشند تا بتوانند اسکلت تیم را حفظ کرده و با اضافه کردن چند بازیکن جوان، بر قدرت و کارآیی تیم بیفزایند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال با ابراز رضایت از تمدید قرارداد چند بازیکن قدیمی افزود: خوشحالم که حسین حسینی و وریا غفوری، قرارداد خود را با آبی‌پوشان تمدید کردند و قرار است ظرف یکی دو روز آینده روزبه چشمی و علی کریمی هم چنین کاری را انجام دهند. اگر این اتفاق بیفتد، استقلال تقریباً ترکیب فصل گذشته خود را حفظ کرده و این یک پوئن مثبت برای آبی‌پوشان خواهد بود.

وی در مورد نفرات جدیدی که به تازگی به استقلال پیوسته‌اند، گفت: اگر بخواهیم به این موضوع عمیق نگاه کنیم، بازی کردن در تیم‌های بزرگ برای بازیکنان جدید، سخت خواهد بود. در گذشته هم بازیکنانی در تیم‌های خود بسیار موفق بودند اما وقتی به پرسپولیس یا استقلال پیوستند، شرایط گذاشته را نداشته و نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند، بنابراین بازیکنانی مانند دشتی، یزدانی، ریگی و دیگران باید بدانند که به چه تیمی آمده‌اند، تلاش کنند و از تجربیات بازیکنان قدیمی استفاده کرده تا بتوانند در طول فصل عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

فریبا در خصوص حضور پیروز قربانی در کادر فنی استراماچونی و خداحافظی زودهنگام او تصریح کرد: زمانی که کمیته فنی وجود داشت و ما در آن حضور داشتیم، قرار بود یک مربی ایرانی به کادر فنی سرمربی جدید اضافه شود. با رحمان رضایی مخالفت شد زیرا او در تیم پرسپولیس بازی کرده بود و این می‌توانست برای استقلال دردسرساز شود ضمن اینکه هواداران هم رحمان را نمی‌پذیرفتند چون در تیم رقیبشان بازی کرده بود اما در خصوص پیروز، شنیدم که قرار بوده یک آنالیزور ایرانی به جمع کادر فنی اضافه شود نه یک مربی؛ بنابراین این موضوع باعث شد تا پیروز از جمع کادر فنی جدا شود اما امیدوارم برای ارتباط هر چه بهتر بازیکنان با سرمربی و دیگر اعضای تیم، یک دستیار ایرانی به کادر فنی آبی‌پوشان اضافه شود تا او بتواند یک ارتباط خوب بین بازیکنان و سرمربی برقرار کند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که با استراماچونی، آینده استقلال را روشن پیش‌بینی می‌کنید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خنده‌دار است که اگر بخواهیم از الان درباره آینده استقلال صحبت کنیم هنوز کاری از استراماچونی ندیدیم، باید منتظر بمانیم و بعداً توانایی‌های او را قضاوت کنیم البته او می‌تواند با داشته‌هایش موفق باشد. فصل گذشته هم سرمربی تیم اشتباهاتی داشت و بازیکنانی را کنار گذاشت که در ابتدا و انتهای فصل، عصای دست تیم بودند. بازیکنانی مثل روح‌الله باقری و مرتضی تبریزی که در ابتدای فصل برای تیم شفر گلزنی می‌کردند اما با آمدن نیومایر و الحاجی‌گرو، به یکباره کنار گذاشته شدند و هیچ‌کس متوجه این حرکت نشد اما در پایان فصل و با رفتن شفر، دیدیم که آنها دوباره بازگشتی پرفروغ داشتند و توانستند برای استقلال گلزنی کنند بنابراین انتظار داریم که استراماچونی از این بازیکنان به بهترین نوع استفاده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هواداران استقلال باید هوشیار و صبور باشند، اجازه دهند استراماچونی کارش را شروع کند، آرامش را به تیم او بدهند، زیرا او شناخت خوبی از فوتبال ایران ندارد بنابراین حمایت آنها می‌تواند در روند موفقیت استقلال، بسیار تأثیرگذار بوده و سرمربی جدید آبی‌پوشان را به آینده امیدوار کند.