منافی: کار کالدرون در پرسپولیس سخت است

جواد منافیدرخصوص حضور کالدرون برای هدایت تیم پرسپولیس گفت: حالا که همه چیز تمام شده باید از کالدرون حمایت کاملی انجام داد و من از همه پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس می‌خواهم که از پرسپولیس و سرمربی جدیدش حمایت کنند.

اخبار ورزشی_ نباید برانکو می‌رفت اما که حالا رفته باید مثل زمانی که از او حمایت می‌شد از کالدرون هم حمایت شود. البته این مربی آ‌رژانتینی مطمئنا شناخت کافی از پرسپولیس ندارد اما می‌داند که کار کردن در ایران با کار کردن در فوتبال قطر و عربستان تفاوت دارد. در ایران هواداران متعصب هستند و کار اینجا سخت است. البته در این بین کریم باقری نقش موثری دارد چرا که او به عنوان کسی که سال‌ها در پرسپولیس بوده می‌تواند اطلاعات خوبی به سرمربی جدید بدهد و از طرفی مورد احترام بازیکنان و هواداران است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کالدرون هم می‌تواند مثل برانکو روی پرسپولیس اثرگذار باشد، افزود: به هر حال هر مربی خواسته خودش را دارد و باید به کالدرون زمان داد تا بتواند تفکراتش را در پرسپولیس جا بیندازد. موضوع مهم این است که شاکله تیم پرسپولیس حفظ شده و بازیکنان چند سالی است که کنار هم بازی می‌کنند و این مساله می‌تواند به سرمربی جدید کمک زیادی کند. به نظر من در این شرایط کالدرون خیلی کار سختی ندارد و او می‌تواند با استفاده از بازیکنانی که در این مدت کنار هم بازی کردند عملکرد خوبی داشته باشد. بازیکنان پرسپولیس در این میان با تجربه هم شده‌اند. هرچند که الان زود است بخواهیم درباره آینده تصمیم بگیریم و حدس بزنیم که چه شرایطی برای کالدرون در این تیم رقم خواهد خورد. 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه چقدر باید به کالدرون زمان داد تا بتواند در پرسپولیس خودش را جا بیندازد، اظهار داشت: کالدرون مربی با تجربه‌ای است و قطعا می‌تواند خیلی زود خودش را با شرایط پرسپولیس و فوتبال ایران مطابقت دهد. همانطور که گفتم او باید از کریم باقری کمک زیادی بگیرد. فوتبال آرژانتینی‌ها مبتنی بر فوتبال تکنیکی است و خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس هم از این نظر شرایط خوبی دارند. کالدرون باید فیلم بازی‌های پرسپولیس را ببیند تا در جریان وضعیت فوتبال ایران قرار بگیرد. 

منافی درمورد اینکه خیلی‌ها معتقد هستند جانشین برانکو کار سختی در پرسپولیس خواهد داشت، گفت: بله کار سخت است اما حتما کالدرون تحقیق کرده و می‌داند که شرایط فوتبال ایران چطور است. او حتما در خودش دیده که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و به خوبی می‌داند که به کجا آمده تا کار کند. هواداران نباید احساسی تصمیم بگیرند و به این مربی آرژانتینی باید زمان داد و از او حمایت کرد تا همه چیز بر طبق میل هواداران شود. کالدروندر پرسپولیس کار سختی دارد و باید ببینیم که او چه شرایطی در پرسپولیس خلق می‌کند.