آمار جذاب کالدرون برای پرسپولیسی‌ها

پرسپولیس روز‌های خاطره‌انگیزی با برانکو پشت سر گذاشت و افتخاراتی را به دست آورد که هیچ‌گاه تجربه نکرده بود. هت‌تریک در قهرمانی‌های متوالی لیگ و تبدیل شدن به بهترین تیم تاریخ لیگ برتر افتخاری بود که با برانکو به دست آمد، هرچند قهرمانی در لیگ و جام حذفی اتفاق تازه‌ای برای پرسپولیس نبود، اما حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، برانکو را از تمام مربیان تاریخ پرسپولیس جدا می‌کند و در صدر بهترین‌ها قرار می‌دهد.

اخبار اقتصادی- البته باید به این افتخارآفرینی‌ها ۳ برد مقابل استقلال را هم اضافه کرد. برانکو اولین شهرآورد‌ی که در تهران تجربه کرد، استقلال قلعه‌نویی را با یک گل شکست داد و دو برد یک بر صفر دیگر هم مقابل شفر رقم زد و با خاطره خوش دبل قهرمانی و برد آخرین دربی، تهران را به مقصد جده ترک کرد.

حالا کالدرون آرژانتینی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب شده و برخی از او به خاطر نتایج ضعیف سال‌های اخیرش انتقاد می کنند، اما اگر به چند سال عقب‌تر بازگردیم، شاهد آمار‌های جالبی از سرمربی جدید پرسپولیس خواهیم بود. قهرمانی در لیگ عربستان با الاتحاد و الهلال و قهرمانی در جام حذفی با الاتحاد در کارنامه کالدرون دیده می‌شود و مهم‌تر از همه اینها، او نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۹ را تجربه کرده است.

لیست قهرمانی‌های دو مربی در عرصه باشگاهی نشان می‌دهد کالدرون برابر برانکو دست خالی نیست و چیزی کم و کاست ندارد، اما در فضای مربیگری ملی کفه ترازو کمی به نفع برانکو است. مربی آرژانتینی مثل برانکو با یک تیم آسیایی یعنی عربستان به جام جهانی صعود کرده و این افتخار در کارنامه برانکو هم دیده می‌شود. مربی کروات سابق پرسپولیس یک قهرمانی در بازی‌های آسیایی با ایران دارد و نگاهی به کارنامه کالدرون در رده‌های پایه نشان می‌دهد او سابقه مربیگری ندارد.

برای هواداران پرسپولیس تنها قهرمانی مهم نیست و آن‌ها هر فصل دوست دارند تیم‌شان حریف سنتی یعنی استقلال را هم شکست بدهد. کاری که برانکو کرد و البته کالدرون هم تجربه چنین کاری را دارد. مربی آرژانتینی زمانی که سرمربی الاتحاد عربستان بود با استقلال امیر قلعه‌نویی روبه‌رو شد و با درخشش هشام ابوچراعونه توانست یک برد در عربستان و یک تساوی در تهران را ثبت کند. سابقه پیروزی مقابل استقلال در کارنامه کالدرون برای هواداران پرسپولیس قطعاً نقطه درخشانی محسوب می شود.