دلیل انتشار حکم کمیته اخلاق از یک خبرگزاری

 خبر محرومیت سعید فتاحی وحیدر بهاروند مسئول کمیته مسابقات و رئیس سازمان لیگ از سوی یک خبرگزاری منتشر شد که البته طبق روال می‌بایستی این خبر روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی و منتشر می‌شد.

اخبار ورزشی-طبق اطلاع ما از برخی منابع غیر رسمی، مهدی تاج در مورد این رای هنوز هم معتقد است که کمیته اخلاق صلاحیت ندارد و نمی‌تواند این افراد را محروم کند و به احتمال فراوان رای صادره هنوز به امضای تاج و یا دبیر کل فدراسیون فوتبال نرسیده است و به همین دلیل خبرگزاری فوق در دعوای کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال قبل از امضای نهایی، رای را منتشر کرده است و به نظر می‌رسد این دعوا بین کمیته اخلاق و فدراسیون در روز‌های آتی شدت بیشتری بگیرد و در نهایت احتمال لغو حکم هم وجود دارد.

کمیته اخلاق با وجود اینکه زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است، اما کاملا خودش را مستقل می‌داند و با توجه به اتفاقات حاشیه‌ای در فینال جام حذفی و اعتراض نمایندگان مجلس به نوع برگزاری مسابقه این رای را صادر کرده است.

از سوی دیگر حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال است و مهدی تاج معتقد است کمیته اخلاق نمی‌تواند در مورد این فرد رای صادر کند.

تمامی این موارد از سوی منابع آگاه اعلام شده است و هنوز مقام رسمی از فدراسیون فوتبال حکم و یا اختلاف تاج با کمیته اخلاق را تایید نکرده است.

رای فینال جام حذفی اعلام شد/ محرومیت ۷ ساله بهاروند و فتاحی

بر اساس حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال به ۵ سال محرومیت از کلیه فعالیت‌های فوتبالی و جریمه نقدی محکوم شده است.

سعید فتاحی مسئول برگزاری رقابت‌های سازمان لیگ نیز به ۲ سال محرومیت و جریمه نقدی و هم‌چنین عبدالکاظم طالقانی رئیس هیئت خوزستان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز به جریمه نقدی محکوم شده است.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتیال هم‌چنین الطافی مدیرعامل و حاجی پور، مالک باشگاه داماش گیلان را نیز به ۶ ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های فوتبالی و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده است.