مدافعان پرتعداد و مهاجمان بی‌جانشین در فهرست شاگردان کالدرون

محمدحسین کنعانی زادگان با عقد قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست تا در صف مدافعان پرتعداد این تیم برای نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر قرار بگیرد.

اخبار ورزشی- مدافع تیم ملی فوتبال ایران با وجود اینکه چند روز پیش در صفحه شخصی خود خبر مربوط به انتقالش به پرسپولیس را تکذیب کرده بود با تماس مسئولان پرسپولیس و اعلام موافقت آنها با بندهای موجود در قراردادش به این باشگاه رفت تا برگه قراردادش را امضا کند.

کنعانی زادگان که توانایی حضور در دفاع وسط و همچنین بازی در کناره‌های زمین را دارد کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی سرخپوشان دارد. او برای قرار گرفتن در قلب خط دفاع باید با سیدجلال حسینی، محمد نادری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه و حتی حسین ماهینی رقابت کند.

مهدی شیری، محمد نادری و شایان مصلح نیز رقیبان جدی او در دفاع های کناری هستند تا این بازیکن همچون سایر مدافعان پرسپولیس در ترافیک خط دفاعی قرار بگیرد.

گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس در حالی اقدام به خرید بازیکن در خط دفاع کرده است که تعداد مهاجمان این تیم برای فصل بعد تنها دو بازیکن است. علی علیپور و محمدامین اسدی تنها مهاجمان فعلی این تیم هستند که در صورت خرید رضا شکاری، تعداد آنها به سه نفر خواهد رسید.

البته می توان مهدی ترابی و مهدی شریفی ا نیز در لیست بازیکنان که می توانند به خط حمله کمک کنند اضافه کرد اما آمار آنها برای بازی در خط میانی به مراتب درخشان تر از خط حمله است. از این رو نمی توان این دو بازیکن را جایگزین های مناسبی برای مهاجمان دانست.

سرمربی آرژانتینی سرخپوشان که در تمرینات خود نشان داده علاقه زیادی به ارائه بازی هجومی و طراحی حملات تیم با تعداد نفرات بالا دارد مهاجمان بدون جانشینی را در خط حمله خود دارد.

کالدرون که اعلام کرده بود با جذب هر بازیکن یک نفر را از تیمش خارج می کند هنوز از لیست خود هیچ‌کس را خط نزده است تا فعلاً تعداد مدافعانش سه برابر مهاجمان باشد. موردی که می تواند مدافع عنوان قهرمانی را در رقابت های فصل بعدی فوتبالی با مسکلات فراوان در امر گلزنی روبرو کند.