«مغز» پرسپولیس از کار افتاده است

 باشگاه پرسپولیس با قدمتی ۵۶ ساله حالا به دست مدیرانی افتاده که هر روز تصمیمات اشتباهشان لطمات جبران ناپذیری را به این تیم مردمی وارد می کند و وزیر ورزش هم به عنوان رئیس مجمع این باشگاه فعلاً نظاره گر است و اقدامی انجام نداده تا جلوی اتفاقات تلخ تر را بگیرد.

اخبار ورزشی-تیم پرطرفدار تهرانی که پس از سالها نوسان و حرکت آسانسوری در جدول ادوار مختلف لیگ، در سه سال اخیر ثبات یافته بود و با برانکو ایوانکوویچ به سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و سه قهرمانی در سوپر جام رسیده بود، با بی تدبیری و تعلل مدیرانش در آستانه رقم زدن اتفاقات جبران ناپذیر است.

جدایی برانکو هر چند در روزهای ابتدایی از سوی مسئولان باشگاه تکذیب می شد اما بالاخره اتفاق افتاد و مصاحبه های بعد از این جدایی ثابت کرد اگر مسئولان باشگاه تدبیر بهتری داشتند و با صداقت مذاکرات را ادامه می دادند، مرد کروات و دستیارانش در این تیم می ماندند و طبق قراردادی که داشتند به کارشان ادامه می دادند.

اما برخوردهایی که به زعم برانکو و دستیارانش صادقانه نبوده آنها را از پرسپولیس دور کرد و به سمت تیم الاهلی عربستان راهنمایی کرد. حالا برانکو رفته است و باشگاه پرسپولیس باید طبق قرارداد مطالبات او و دستیارانش را بدهد اما رفتاری که مسئولان باشگاه تهرانی دارند نه تنها نشانی از موظف بودن به انجام تعهدات دارد بلکه به نوعی حس طلبکار بودن از برانکو را هم منتقل می کند.

سالهاست که در فوتبال ایران باشگاه ها خوش استقبال و بد بدرقه هستند. پرسپولیس در این مورد ید طولایی دارد و هنوز زخم عمیقی که پرونده مانوئل ژوزه بر پیکره این باشگاه برجای گذاشت و میلیاردها تومان از درآمد این باشگاه را بر باد داد التیام نیافته که بی تدبیری مسئولان باشگاه در حال باز کردن یک پرونده شکایت سنگین دیگر است.

مسئولان باشگاه پرسپولیس به جای آنکه از خدمات شایسته و ماندگار برانکو تقدیر کنند و به بهترین شکل ممکن به همکاری وی با تیم سرخ تهران پایان دهند، شروع به جوسازی علیه این مربی باشخصیت کروات کرده و نمی خواهند حق و حقوق وی و دستیارانش را طبق قرارداد و بدون شکایت به فیفا بدهند.

در هر کشور دیگری بود بعد از این همه موفقیت و هدیه کردن شادی به مردم، قطعاً تقدیر شایسته و ماندگاری از رقم زننده این اتفاقات شیرین می شد اما مسئولان باشگاه پرسپولیس پاداش جام های پرتعداد برانکو را با چماق داده اند و قصد دارند ماجرا را به سمتی هدایت کنند که یک پرونده شکایت دیگر از فوتبال ایران در فیفا باز شود و میلیاردها تومان دیگر بابت خسارت به این مربی پرداخت شود.

آیا کسی منکر این است که باشگاه پرسپولیس باید حق و حقوق و مطالبات برانکو و شاگردانش را طبق قرارداد پرداخت کنند؟ آیا کسی منکر این است که برانکو بهترین نتایج تاریخ پرسپولیس را با این تیم گرفته است؟ آیا کسی منکر این است که بی تدبیری و سهل انگاری مسئولان باشگاه باعث شد برانکو باوجود یک فصل قرارداد داشتن دیگر از این تیم جدا شد؟

پرسش اصلی اما این است که چه کسانی برای باشگاه پرسپولیس تصمیم می گیرند که اشتباه را با اشتباه جبران می کنند و تصمیماتی می گیرند که در آینده دودش به چشم باشگاه خواهد رفت. «مغز» باشگاه پرسپولیس دچار اختلال شده و به نظر می رسد در برخی موارد که نیاز به تصمیمات درست و دقیق است، این مغز به طور کلی از کار افتاده است.

ایرج عرب که با حکم عجیب وزیر ورزش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده است، تجربه مدیریت چنین باشگاه بزرگ - و حتی کوچکتر از آن - را ندارد و مهمتر اینکه اطرافیانش هم افرادی با تفکرات غیرحرفه ای هستند و نمی توانند مسائل و مشکلات این باشگاه را مدیریت کنند. به همین خاطر است که گره ای که با دست باز می شود را به دندان سپرده اند و می خواهند کاری کنند که تعداد پرونده های شکایت از این باشگاه در فیفا افزایش پیدا کند و میلیاردها تومان دیگر روی دست باشگاه خرج بگذارد.

آقایانی که برای هوادار و پول بیت المال رگ گردنتان بیرون می زند، لطفاً تدبیر درست و حرفه ای کنید و قبل از اینکه کار به شکایت و فیفا کشیده شود ماجرا پرونده برانکو - که شایسته تقدیر است نه شکایت - را ببندید و فرهنگ غلط بدبدرقه بودن را یک بار برای همیشه ریشه کن کنید.