خط و نشان سرمربی تیم جوانان برای استقلال اهواز

سیروس پورموسوی، آخرین شرایط تیم فوتبال جوانان ایران را تشریح و بر اهمیت برگزاری چند مسابقه شبیه سازی شده با کشورهای عربی تاکید کرد. پورموسوی که سابقه سرمربیگری در تیم استقلال خوزستان را هم دارد، ضمن انتقاد از صحبت های یکی از مسئولان سازمان لیگ اعلام کرد در صورتی که مطالباتش از این تیم پرداخت نشود به AFC شکایت خواهد کرد.

اخبار ورزشی- مشروح گفتگوی پورموسوی در ادامه می آید:

* اسامی بازیکنان تیم جوانان برای اردوی آماده سازی پیش از حضور در تورنمنت کافا امروز اعلام شد. چه زمانی تیم اصلی را برای مسابقات قهرمانی آسیا در اختیار خواهید داشت؟

- سیروس پورموسوی: امروز ۲۴ بازیکن دعوت شدند که از میان این نفرات، ۱۸ نفر را به تاجیکستان می بریم تا در تورنمنت کافا شرکت کنیم. بعد از این تورنمنت و در شهریورماه، با تیم کامل خود تمرین می‌کنیم تا به اهدافی که داریم برسیم.

* تا الان چقدر به اهدافتان در تیم جوانان رسیده اید؟

- خوشبختانه آنچیزی که برنامه ریزی کرده بودیم، اتفاق افتاده است. تنها دغدغه ما شبیه سازی حریفان در مسابقات قهرمانی آسیا است. امارات یکی از تیم های همگروه ما است و تا قبل از شروع مسابقات آسیایی باید با دو تیم شبیه به امارات بازی کنیم. در تورنمنت روسیه پنج بازی خوب انجام دادیم. در کافا هم چهار مسابقه انجام می دهیم. باید با یکی دو تیم از کشورهای عربی هم بازی تدارکاتی داشته باشیم.

* چه تیم هایی را برای شبیه سازی امارات در نظر دارید؟

- سوریه، عراق و عمان. یا ما به این کشورها برویم و یا این تیم ها دعوت شوند و در ایران با آنها بازی کنیم؛ فرقی نمی کند. اگر بتوانیم در شهریورماه یک تورنمنت با حضور چند تیم برگزار کنیم که بهتر است. امارات یک دوره قهرمان شده و دو دوره عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده است. بیشتر دنبال شبیه سازی هستیم به این خاطر که تجربه بین المللی بازیکنان ما کم بود و باید نسبت به فوتبال عربی هم شناخت پیدا کنند. فوتبال کشورهای عربی بیشتر فیزیکی است.

* چه زمانی می توانید بگویید تیم جوانان ایران صد درصد آماده است؟

- ما دو برنامه داریم. وقتی بازیکنان در اختیارمان هستند که تمرینات مشخص است. وقتی هم در اختیار ما نیستند، برنامه های تمرینی را می دهیم که خودشان دنبال کنند. البته اکثر بازیکنان در تیم هایشان بازی می کنند و این هم خوب است.

* چرا حضور بازیکنان دو رگه در تیم جوانان با وجود حضور در تمرینات منتفی شد؟

- تا امروز چهار بازیکن دورگه یا ایرانی الاصل به تمرینات آمدند؛ از ژاپن، اسپانیا، هلند و استرالیا. آنها از نظر تکنیکی خوب بودند ولی هماهنگی این بازیکنان با سایر نفرات زمان می برد و ما فرصت نداشتیم. در شرایطی که وضعیت این بازیکنان با نفرات داخلی برابر بود، سعی کردیم این فرصت را در اختیار داخلی ها بگذاریم چون می توانیم آنها را بیشتر زیر نظر داشته باشیم.

* ممکن است در آینده بازیکن دورگه دیگری به تیم جوانان اضافه شود؟

- یکی دو نفر برایمان فیلم فرستاده اند. وقتی بازیکنی از خارج به ایران می آید و در تمرینات شرکت می کند، حدود یک هفته زمان می برد تا به شرایط عادت کند. باید فیلم این بازیکنان را ببینیم. اگر عملکردشان قابل توجه بود، شاید یک نفر از اعضای کادر فنی برای زیر نظر گرفتن آنها، به کشور مدنظر برود.

* شما در سال های گذشته سرمربی استقلال خوزستان هم بودید و از این تیم طلب دارید. آیا موفق به دریافت مطالبتتان شده اید؟

- هنوز خیر. آقای نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت مصاحبه ای کرد و به صراحت گفت امسال باید تیم ها صد درصد بدهی های خود را بدهند تا اجازه ثبت قراردادها را داشته باشند. متاسفانه آقای محمودزاده در سازمان لیگ مصاحبه کرد و گفت برای ثبت قراردادها همین که تعداد بازیکنان ۱۴، ۱۵ نفر باشد کافی است. این نشان می دهد یک جای کار می لنگد. بنده سه سال است مطالباتم را نگرفته ام. از بهمن سال گذشته حکم قطعی دارم. دو سه بار هم از سازمان لیگ پیگیری کردم ولی اقدامی نکردند.  اینبار از خودم مایه می گذارم و می گویم اگر استقلال خوزستان قرارداد جدیدی را ثبت کند، به AFC شکایت می کنم. با یک وکیل خارجی در استانبول هم صحبت کرده ام و قطعا به کنفدراسیون آسیا شکایت خواهم کرد.

* مطالبات شما از استقلال خوزستان چقدر است؟

- نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان طلب دارم. فروردین ماه استاندار خوزستان نامه ای به من داد که از باشگاه پولم را بگیرم. آن موقع اعلام کردم حاضرم مبلغ کمتری هم بگیرم ولی هیچکس جوابی به من نداد. در همان زمان یکی دیگر از همکاران ما از استان دیگری نامه آورد و پولش را گرفت. من که بچه این شهر بودم، پولم را ندادند. آن موقع که در باشگاه بودم و پول می آمد، حتی یک ریالش را برنداشتم. مسئولان باشگاه می توانستند حداقل بخشی از یک میلیارد پاداش AFC به خاطر لیگ قهرمانان آسیا را به من بدهند.

* تا چه زمانی منتظر استقلال خوزستان می مانید؟

- اگر استقلال خوزستان با بازیکن یا مربی جدیدی قرارداد امضا کند، بدون تعارف شکایت می کنم. حق گرفتنی است. آقای محمودزاده هم باید به دستور رئیس کمیته تعیین وضعیت اهمیت بدهد. آقای نورشرق به صراحت گفته باشگاه های بدهکار حق ثبت قرارداد ندارند. اگر خارج از این باشد، شکایت می کنم.