آینده مبهم جهانبخش در برایتون

 درحالی که تنها یک‌سال از انتقال 25 میلیون یورویی علیرضا جهانبخش به برایتون می‌گذرد و او تا پیش از تابستان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بود، اما به نظر می‌رسد اوضاع او در این تیم بسیار پیچیده شده و او آینده مبهمی در لیگ برتر جزیره دارد.

اخبار ورزشی- درخشش در آلکمار باعث شد او مورد توجه چندین تیم مختلف قرار گیرد و درنهایت برایتون انتخاب ملی‌پوش ایرانی بود، اما پس از گذشت یک فصل او هنوز نتوانسته خود را با شرایط لیگی دشوار همچون انگلیس وفق دهد و در فصل جدید در هیچ‌یک از سه دیدار ابتدایی حتی در فهرست 18 نفره تیمش نیز جایی نداشته و به نظر می‌رسد گراهام پاتر، سرمربی جدید او فعلا تمایلی به استفاده از وی ندارد.

در همین حال خبر پیشنهاد دو تیم فاینورد و آیندهوون احتمال بازگشت او به لیگ هلند را افزایش داد، اما در فاصله حدود یک هفته تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای خرید قطعی یا قرضی او به برایتون نرسیده است.

آیندهوون با فروش هروینگ لوزانو، ستاره مکزیکی خود به ناپولی به دنبال خرید جانشینی مناسب برای اوست و جهانبخش یکی از گزینه‌های اصلی آنهاست. سابقه بازی و درخشش در لیگ هلند باعث شده آیندهوون به صورت جدی در فکر خرید این بازیکن باشد که در آخرین فصل حضورش در اردیویسه 21 گل زد و با عنوان آقای گلی این کشور را ترک کرد.

شکست برایتون به سود جهانبخش

جهانبخش در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر با مشکلاتی نیز روبه‌رو بود. حضور در جام‌جهانی و همچنین جام ملت‌های آسیا به همراه تیم ملی باعث شد فرصت کمتری برای هماهنگی با تیم داشته باشد و مصدومیت نیز دیگر بدبیاری این وینگر ملی‌پوش بود.

با حضور پاتر در برایتون به نظر می‌رسید او می‌تواند فصلی بهتر را در پیش داشته باشد، اما در آغاز لیگ اوضاع برای او به‌شدت بد شد. سکونشینی او در بازی نخست و برتری 3 بر صفر برایتون در زمین واتفورد باعث شد پاتر بهانه خوبی برای عدم‌استفاده از جهانبخش در دو دیدار بعدی داشته باشد. اما یک تساوی برابر وستهام و شکست برابر ساوتهمپتون در دو دیدار خانگی شاید اوضاع را برای ملی‌پوش ایرانی تغییر دهد.

صحبت‌های پاتر در نشست خبری پیش از دیدار با ساوتهمپتون، اما این امیدواری را برای جهانبخش ایجاد کرد که می‌تواند دوباره به ترکیب اصلی برگردد. سرمربی برایتون به‌نوعی انتقال او به آیندهوون را منتفی دانست و اعلام کرد که باشگاه چنین برنامه‌ای ندارد.

او همچنین با تمجید از‌ انگیزه بالای جهانبخش در تمرینات گفت: «او هر روز بسیار سخت تمرین می‌کند و تلاش دارد به تیم کمک کند. او در هر سه پست تهاجمی قادر به بازی است و حتی درحال حاضر به‌عنوان یک دفاع کناری در تمرینات بازی می‌کند. جهانبخش می‌تواند یکی از نفرات اصلی باشد، اما من باید 18 بازیکن را برای روز مسابقه انتخاب کنم و تلاش می‌کنم بهترین‌ها در لیست باشند.»

در این شرایط به نظر می‌رسد پاتر تصمیم به تغییر پست جهانبخش گرفته و او احتمالا به‌زودی در پست مدافع یا هافبک کناری در ترکیب برایتون قرار خواهد گرفت. تنها مشکل این است که علیرضا چندان در وظایف دفاعی عملکرد خوبی ندارد و شاید مدتی طول بکشد تا بتواند خود را با شرایط جدیدش تطبیق دهد. در غیر این‌صورت باید قید بازی در لیگ جزیره را زده و به تیمی دیگر کوچ کند.