دلیل اصلی مشکلات بازی استقلال و فولاد مشخص شد

قدرت‌الله سیف در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت: از همه علاقه‌مندانی که روز پنجشنبه با بلیت به ورزشگاه مراجعه کردند عذرخواهی می‌کنم. با توجه به شیطنتی که در فضای مجازی رخ داد  و اعلام شد که بازی استقلال و فولاد رایگان برگزار می‌شود 3 ساعت پیش از شروع بازی با  تعداد زیادی از هواداران مواجه شدیم که باعث شد اختلالی در کار ما ایجاد شود و نتوانستیم خدمات مناسبی به کسانی که بلیت داشتند ارائه دهیم. 

اخبار ورزشی- وی در پاسخ به این سوال که علت ایجاد این شیطنت‌ها و اتفاقاتی که افتاده است، چیست؟ عنوان کرد: ما خیلی خوش‌بین هستیم ولی اگر بدبینانه نگاه کنیم فکر می‌کنم این اتفاقات هدفمند بوده است. هر مرجع و هر دستگاهی می‌تواند سایت را از لحاظ تعداد بلیت‌ها و... بررسی کند. اگر بدبینانه نگاه کنیم قطعا هدفمندی در این موضوع می‌تواند وجود داشته باشد.

سیف افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی ورزشگاه آزادی، جمعیت جوانی در منطقه‌های 5 و 22 تهران حضور دارند که بسیاری از آنها وقتی شنیده بودند بازی رایگان است از مناطق نزدیک و اطراف خودشان را به ورزشگاه رسانده بودند و بعد از آن به خاطر اینکه بلیت نداشتند معطل شدند.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در خصوص فرهنگ‌سازی برای ورود به ورزشگاه تصریح کرد: شکل و روند ورود به ورزشگاه 40 سال است روند خاصی داشته و شیوه جدید نیاز به زمان دارد و ما یک شبه نمی‌توانیم این مسئله را جا بیندازیم. نیاز به زمان داریم. در بازی پرسپولیس و پارس جنوبی 8 هزار مراجعه به سایت داشتیم اما در بازی استقلال و فولاد 18 هزار بلیت فروخته شد که این نشان می‌دهد مردم بیشتری در جریان این شیوه قرار گرفتند و امیدواریم در بازی‌های بعدی مراجعه بدون بلیت به ورزشگاه کمتر شود.

وی درباره اشکالات به وجود آمده در دو هفته ابتدایی لیگ در ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: هفته اول در مواردی اشکال داشتیم. عده‌ای با کارت ملی آمده بودند و در کنار آنهایی که بلیت داشتند و کارت ملی هم آورده بودند قرار گرفتند، اما برای هفته دوم تصمیم گرفتیم راهکاری داشته باشیم به این ترتیب که کسانی که بلیت گرفته بودند با پرینت بلیت آمدند و این کار بار گیت‌های ما را سبک‌تر کرد.

سیف ادامه داد: این نکته را نیز باید بگویم؛ از طریق مراجع قضایی پیگیر سایتی که این کار را انجام داده بود هستیم و نتیجه آن را هم از طریق مراجع مربوط اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در مورد اینکه آیا ممکن است درآمدهای ناشی از بلیت‌فروشی وسوسه‌ای برای انجام این کار باشد، گفت: امیدواریم این موضوع تنها یک شیطنت باشد و هدفمند نباشد. همانطور که گفتم خوش‌بین هستیم اما اگر بدبینانه ببینیم این اتفاق یک موضوع هدفمند بوده است.