میزان سهمیه تماشاگران استقلال و پرسپولیس در دربی مشخص شد

 نگرانی استقلال در آستانه شهرآورد درباره سکو‌ها به‌جاست. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفته‌اند قانون ۹۰ به ۱۰ را اجرا کنند.

اخبار ورزشی- بنابراین استقلال به‌عنوان میزبان شهرآورد رفت، روز ۳۱ شهریور ۹۰ درصد سکو‌ها را در اختیار خواهد داشت. شاید در ظاهر این برای استقلال که روز‌های سختی را سپری می‌کند اتفاق خوبی باشد ولی از نظر آبی‌ها بیشتر شبیه به یک تهدید است. شهرآورد روز یک‌شنبه برگزار می‌شود و استقلالی‌ها نگران هستند که مبادا سکو‌ها پر نشود.

به هر حال نگرانی آن‌ها هم طبیعی است. تصور کنید اگر استقلال در هفته سوم لیگ برتر هم نتیجه نگیرد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به‌طور قطع درصدی از هواداران این تیم قهر می‌کنند و احتمالاً برای شهرآورد به استادیوم نمی‌روند. طبیعتاً این مسئله ارتباطی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ندارد چراکه ممکن است مثلاً در بازی برگشت هم این اتفاق رخ دهد.

از نظر مسئولان به هر حال یک‌جا باید این تابو شکسته شود، حالا چه به نفع تیمی باشد و چه به ضرر آنها. استقلالی‌ها از همین حالا فشار گذاشته‌اند که بازی برگشت هم وسط هفته برگزار شود تا به قول آن‌ها حقی ناحق نشود.

ولی سهم دو باشگاه از صندلی‌ها چقدر خواهد بود؟ طبق اعلام مسئولان شرکت تجهیز و توسعه ورزشگاه آزادی تقریباً ۷۸ هزار صندلی دارد. از این صندلی‌ها سهم استقلال ۷۰ هزار و ۲۰۰ صندلی است؛ یعنی ۹۰ درصد سکوها. سهم پرسپولیس هم ۷ هزار و ۸۰۰ صندلی است. هنوز مشخص نیست جایگاه ۱۰ درصد هواداران پرسپولیس کجاست ولی ظاهراً بیشتر هدف مسئولان این است که بدانند اگر تخلفی صورت گرفته دقیقاً کجا بوده و قاعدتاً باشگاه استقلال یا پرسپولیس باید جوابگو باشند. البته به‌طور قطع خالصی صندلی‌ها برای دو باشگاه کمتر است، چون بخشی از سکو‌ها به نیروی انتظامی و نیرو‌های امنیتی می‌رسد که بتوانند جو ورزشگاه را کنترل کنند. در هر صورت هنوز سازوکار بلیت‌فروشی به‌طور دقیق مشخص نشده و خیلی سؤال وجود دارد. اینکه واقعاً استقلالی‌ها ۹۰ درصد بلیت‌ها را می‌خرند؟ آیا برگزاری بازی در روز یک‌شنبه، سکو‌ها را خالی می‌گذارد؟ باید دید چه اتفاقی روز ۳۱ شهریور رخ خواهد داد.