واکنش اسماعیلی به اخراج شدنش مقابل نفت

در شرایطی که بازی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان با تساوی یک بر یک پیش می رفت فرشید اسماعیلی در یک صحنه برای گرفتن توپ با مدافع حریف درگیر شد اما داور بازی این صحنه را خطا تشخیص داد و به این بازیکن کارت زرد دوم را داد تا  او هم دقایق پایانی این بازی را از دست بدهد و هم غایب بزرگ دربی باشد.

فرشید اسماعیلی در مورد این صحنه  گفت: به خدا، به قرآن من اصلاً پای بازیکن حریف را نزدم و فقط توپ را از بین پاهای او گرفتم تا تیم را به حمله ببرم.  حتی اگر این صحنه خطا هم باشد به هیچ عنوان کارت زرد نداشت چرا که من نه در طول بازی خطای زیادی انجام داده بودم و نه این خطا شدید بود که داور به من کارت زرد دوم را بدهد.

اخبار ورزشی- وی ادامه داد:  مگر می شود یک بازیکن در طول بازی فقط 2 خطا انجام دهد و هر دو خطایش هم مستحق کارت زرد باشد؟ خودتان دیدید که در آن صحنه  ما در حال حمله بودیم و من هرگز نمی آیم با خطایی که انجام بدهم ریتم تیممان را بگیرم و فرصت را به بازیکن حریف بدهم تا بتواند وقت بازی را تلف کند. به هیچ عنوان در آن صحنه خطایی انجام ندادم و آنقدر ناراحتم که نمی دانم چه بگویم.

هافبک تیم فوتبال استقلال در مورد سریال ادامه دار اشتباهات داوری علیه تیمش هم می گوید: خودتان شاهد هستید که من همیشه با داوران با احترام حرف می زنم و می گویم همان طور که بازیکنان در زمین اشتباه می‌کنند داوران هم ممکن است همین اتفاق برایشان رخ بدهد  اما خودتان ببینید که چه بلایی سر استقلال آمده است. در همین بازی پنالتی صد در صد روی دیاباته گرفته نشد، پارسال در همین زمین وریا غفوری به خاطر اعتراض محترمانه به داور اخراج شد و گل سالم ما برابر صنعت نفت آبادان دیده نشد.  ما دیگر چه می‌توانیم بکنیم؟ تا چه زمانی  می توانیم به هوادارانمان بگوییم صبر کنید همه چیز درست می‌شود در حالی که ما هر وقت در حال رسیدن به شرایط ایده‌آل هستیم اتفاق های این چنینی رخ می دهد و روند مثبت ما سد می شود. ما چیز زیادی نمی خواهیم ما فقط می خواهیم که حقمان را در زمین بگیریم و اگر تلاش می‌کنیم به نتیجه مطلوب برسیم اما هر بار اتفاق غیر قابل پیش بینی برای ما می افتد و باعث می شود نتوانیم نتیجه مورد انتظار هواداران را بگیریم. در حالی که خودتان دیدید ۹۰ دقیقه بر بازی مسلط بودیم و موقعیت گل زیادی به حریف ندادیم.

فرشید اسماعیلی در مورد از دست دادن دربی هم می گوید:  اینکه فرشید اسماعیلی باشد یا نباشد اصلاً مهم نیست و مهم موفقیت استقلال است و مطمئنا ما انقدر بازیکن با کیفیت داریم که جایگزین من می شوند و می توانند نمایش خوبی داشته باشند.  اما ناراحتی ام از این است که اگر می توانستم ذره‌ای به استقلال کمک کنم دوست داشتم باشم و برای تیمم تلاش کنم. دلم برای هواداران مان می سوزد چرا که آنها در سرما و گرما از ما حمایت می‌کنند اما اتفاق‌هایی می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست و واقعاً خودمان هم نمی دانیم چه کار کنیم. نمی گویم اشتباهات داور عمدی است اما کمیته داوران باید کمی بیشتر نظارت کند  چرا که تیم ها در طول هفته تلاش می کنند تا بتوانند هواداران شان را خوشحال کنند اما واقعا اتفاق های اینچنینی دست کسی نیست و این موضوع بسیار ناراحت کننده است.