قضاوت پُرحاشیه بنیادی‌فر در دربی

​روز گذشته دربی ۹۰ پایتخت بین تیم‌های فوتبال  پرسپولیس و استقلال  برگزار شد که این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید.

اخبار ورزشی- قضاوت این بازی حساس و مهم برعهده موعود بنیادی‌فر بود. این داور که یکی از داوران بین‌المللی فوتبال ایران محسوب می‌شود با عملکرد تقریبا ضعیف خود در دربی، نشان داد هنوز برای مدیریت یک بازی بزرگ نیاز به زمان دارد.

سکان دربی ۹۰ جایی ابتدا جایی از دست بنیادی‌فر در رفت که برای استقلال پنالتی گرفت. البته پنالتی درست بود اما مهار پنالتی توسط بیرانوند واکنش‌های متعددی را از سوی کارشناسان داوری به همراه داشت. خیلی از کارشناسان معتقد بودند که پنالتی باید تکرار می‌شد و البته بعضی‌ها هم تصمیم بنیادی‌فر را درست اعلام کردند. بعد از آن هم درگیری کنعانی‌زادگان با مرتضی تبریزی نشان داد که بازی به نوعی از دست بنیادی‌فر خارج شده است. 

قضاوت عجیب بنیادی‌فر در دربی/ داور بیشتر از بازیکنان خطا کرد!

تدام اشتباهات بنیادی‌فر و البته عدم تمرکز وی، باعث شد در ادامه بازی او چندین بار دیگر دچار اشتباه شود و در صحنه‌ای که می‌توانست در اواخر بازی بازیکنان بیشتری از زمین را به دلیل درگیری اخراج کند، اما به دادن کارت زرد به آنها بسنده کرد تا یکی از عجیب‌ترین داوری‌های فصل را به نام خود ثبت کند.

البته نباید فراموش کنیم که بنیادی‌فر کمی هم خوش‌شانس بود چراکه این بازی پُر برخورد تنها یک موقعیت حساس در داخل محوطه جریمه داشت که منجر به پنالتی استقلال شد. شاید اگر اتفاقات بیشتری در محوطه دو تیم رخ می‌داد شاهد خطا‌های بیشتری از داور بودیم.

با این شرایط به نظر می‌رسد کمیته داوران باید در انتخاب داور برای چنین بازی‌های بزرگی بادقت بیشتری عمل کند. البته در اینکه بنیادی‌فر یکی از بهترین داوران حال حاضر ایران است شکی نیست، اما بدون شک می‌شد داوران دیگری را برای این بازی بزرگ انتخاب کرد.