دی‌ماریا: مسی پس از باخت‌مان به برزیل در کوپا آمریکا، اشک بازیکنان را درآورد

آنخل دی‌ماریا می‌گوید برخلاف تصور خیلی‌ها از لیونل مسی به عنوان آدمی که تمایل به سخنرانی ندارد، کاپیتان تیم ملی آرژانتین زمانی که بخواهد می‌‌تواند احساسات هم‌تیمی‌هایش را تحریک کند و به آنها انگیزه بدهد.

اخبار ورزشی- لیونل مسی و یارانش در تیم ملی آرژانتین ماه جولای امسال در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکای 2019 برزیل با نتیجه 2 بر صفر به کشور میزبان باختند و از رسیدن به فینال باز ماندند.

دی‌‌ماریا درباره اتفاقی که بعد از آن بازی در رختکن تیم ملی آرژانتین رخ داد به شبکه ESPN آرژانتین گفت: مسی وقتی که برزیل ما را حذف کرد، حرف‌های قشنگی زد. او گفت که به تیمی که ما ساخته بودیم افتخار می‌کند. گفت اگرچه مدت زمان زیادی از کنار هم بودن‌مان پس از دعوت به اردوی تیم ملی نمی‌گذشت، اما احساس می‌کند که در تمام این سال‌ها کنار هم بوده‌ایم. مسی گفت که همه‌ی ما از روز اول در یک مسیر حرکت کردیم و اینکه او از دیدن تعهد بازیکنان جوان تیم به پیراهنی که به تن دارند، احساس افتخار می‌کند و اینکه اگر آنها در آن تیم حضور دارند به خاطر آن است که لیاقت‌شان را نشان داده‌اند. وقتی حرف‌‌هایش تمام شد، اشک همه درآمده بود، چون صحبت‌هایش احساسات همه‌ی ما را تحریک کرده بود به خصوص جوان‌ترها را. بازیکنان جوان باید این مسیری را که در آن قرار دارند، ادامه دهند اگرچه کار آسانی پیش رو نخواهند داشت. آنها باید به کارشان ادامه دهند، چون دیر یا زود، شانس در خانه ما را هم می‌زند.

یکی از انتقاداتی که آرژانتینی‌ها از مسی انجام می‌دهند این است که او هنگام پخش سرود تیم ملی این کشور مانند دیگر بازیکنان تیم آن را زمزمه نمی‌کند. دیه‌گو مارادونا اسطوره تیم ملی آرژانتین هم چندی پیش شخصیت مسی را برای فرماندهی آلبی‌سلسته در زمین بازی زیر سؤال برد. با اینکه شکست آرژانتین مقابل برزیل باعث تداوم ناکامی‌های مسی برای کسب یک جام مهم در رده ملی شد، اما دی‌ماریا می‌گوید عملکرد هموطنش در کوپا آمه‌ریکای 2019 نشان داده که رویکرد و نقش او در آلبی‌سلسته تغییر کرده است.

دی‌ماریا ادامه داد: انتقادات فراوانی از مسی می‌شود در مورد اینکه چرا او سرود تیم ملی را نمی‌خواند و اینکه چرا او با بازیکنان حرف نمی‌زند. این کوپا آمه‌ریکا اما متفاوت بود و لئو این را ثابت کرد. چیزی که مرا خوشحال‌تر کرد این بود که دیدم او چگونه جلوتر از دیگر بازیکنان تیم قرار گرفت و با خبرنگاران صحبت کرد  از آنها دفاع کرد. مهمترین چیز این است که لئو چنین شخصیتی دارد. من این مسی را دوست دارم.

مسی به دلیل متهم کردن مسئولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به جانبداری و حمایت از برزیل میزبان در جریان رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا سه ماه از همراه تیم ملی کشورش محروم شده است و تا سوم نوامبر نمی‌تواند برای این تیم بازی کند.