پرسپولیس-پیکان؛ فرصتی برای جبران مافات/  نفتی‌های بی پول به هم رسیدند

در چارچوب روز نخست از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران یکشنبه ۳ دیدار برگزار می‌شوند. در مهمترین مسابقه تیم‌های پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف آرایی می‌کنند.

اخبار ورزشی- ماشین‌سازی‌تبریز - فولاد ۱۶:۰۰

تیم‌های فوتبال ماشین سازی و فولاد در اولین دیدار هفته هفتم لیگ برتر یکشنبه از ساعت ۱۶ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم می‌روند. خودروسازان با رسول خطیبی تا پایان هفته ششم لیگ برتر ۲ پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست در کارنامه خود ثبت کرده اند و با کسب ۷ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار دارند.

در طرف مقابل فولادی‌ها با جواد نکونام تا پایان هفته ششم لیگ، ۲ پیروزی، ۳ تساوی و تنها یک شکست را تجربه کرده اند و با کسب ۹ امتیاز در جایگاه ششم جدول نوزدهمین دوره لیگ برتر قرار دارند.

هر ۲ تیم به ۳ امتیاز این دیدار نیاز دارند. فولاد با پیروزی در این دیدار می‌تواند در جمع مدعیان لیگ قرار بگیرد، اما در صورت شکست فاصله این تیم با سایر رقبا زیاد می‌شود و ممکن است شاگردان نگونام سقوط ۲ پله‌ای را تجربه کنند. ماشین سازی هم در صورت شکست در این دیدار به منطقه خطر نزدیک می‌شود، اما اگر شاگردان خطیبی بتوانند حریف جنوبی خود را شکست دهند می‌توانند جایگاه فولادی‌ها را در جدول رده بندی بگیرند.

تیم داوری دیدار تیم‌های ماشین سازی - فولاد

  • داور: بیژن حیدری
  • کمک‌ها: سعید قاسمی – مهدی الوندی
  • کمک داوران اضافی: سعاد وفاپیشه – علی ابراهیمی
  • داور چهارم: سید یعقوب حجتی
  • ناظر داوری: علی نقی مصطفی نژاد

پارس جنوبی جم - صنعت نفت آبادان ۱۸:۰۰

تیم‌های فوتبال پارس جنوبی جم و صنعت نفت آبادان در دومین دیدار هفته هفتم لیگ برتر روز یکشنبه در جم مقابل هم قرار می‌گیرند. شاگردان کمالوند ۶ امتیازی هستند و در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند. پارسی‌ها ۳ تساوی، ۲ شکست و تنها یک پیروزی را تا پایان هفته ششم لیگ در کارنامه ثبت کرده اند. جمی‌ها با پیروزی مقابل نفت آبادان می‌توانند تا ۶ پله صعود در جدول را تجربه کنند، اما اگر در این مسابقه شکست بخورند فاصله آن‌ها با منطقه خطر کمتر از گذشته می‌شود.

در طرف مقابل تیم فوتبال صنعت نفت آبادان شرایط کاملا متفاوتی با پارس جنوبی دارد. نفتی‌ها تا پایان هفته ششم، ۳ پیروزی، ۲ تساوی و تنها یک شکست را تجربه کرده اند و با کسب ۱۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول میان مدعیان حضور دارند. شاگردان اسکوچیچ با پیروزی مقابل پارس جنوبی می‌توانند فاصله خود با صدر جدول را کمتر کنند و حتی در صورت شکست سپاهان مقابل گل گهر با نماینده اصفهان هم امتیاز شوند. البته اگر نفت آبادان در هفته هفتم شکست بخورد احتمال دارد این تیم سقط ۳ - ۴ پله‌ای را در جدول نوزدهمین دوره لیگ برتر تجربه کند.

تیم داوری دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم - صنعت نفت آبادان

  • داور:سید مهدی مرجان زاده
  • کمک‌ها:آرمان اسعدی- یوسف مغروری
  • کمک داوران اضافی:مرتضی منصوریان- محمد باقر پور باقر
  • داور چهارم:حسن انتظاری
  • ناظر داوری:محمود رفیعی

پرسپولیس - پیکان ۱۸:۰۰

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان در آخرین و حساس‌ترین دیدار روز نخست از هفته هفتم لیگ برتر یکشنبه در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. سرخپوشان پایتخت تا پایان هفته ششم ۳ پیروزی و ۳ شکست را تجربه کرده اند و با ۹ امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار دارند. پرسپولیس در صورت پیروزی برابر پیکان می‌تواند بار دیگر در جمع مدعیان قرار بگیرد. البته مدافع عنوان قهرمانی در صورت شکست مقابل شاگردان فرکی ممکن است به رده یازدهم جدول سقوط کنند. شاگردان کالدرون در امر گلزنی مشکلاتی را دارند و در ۶ هفته تنها ۴ گل توانسته اند وارد دروازه رقبا کنند.

شرایط تیم فوتبال پیکان با پرسپولیس کمی متفاوت است. شاگردان فرکی تا پایان هفته ششم لیگ یک پیروزی، ۲ تساوی و ۳ شکست ا تجربه کرده اند و با کسب ۵ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارند. پیکانی‌ها با ۱۲ گل زده یکی از بهترین حط حمله‌ها را در اختیار دارند، اما خط دفاع این تیم عملکرد مناسبی نداشته و ۱۲ گل خورده باعث شده تفاضل گل پیکان صفر شود. خودروسازان با پیروزی مقابل پرسپولیس می‌توانند ۸ امتیازی شده و به رده هشتم صعود کنند. البته در صورت شکست پیکان مقابل شاگردان کالدرون وضعیت این تیم کمی متفاوت می‌شود و ممکن است به رده پانزدهم جدول شانزده تیمی لیگ سقوط کند.

تیم داوری دیدار تیم‌های پرسپولیس - پیکان

  • داور:سید مهدی سید علی
  • کمک‌ها:محمدرضا ابوالفضلی-محمد راهی
  • کمک داوران اضافی:محمدرضا اکبریان-سید علی اصغر مومنی
  • داور چهارم:عسگر محمدی
  • ناظر داوری:حسین خانبان

برنامه روز دوم از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸

نساجی مازندران - تراکتور ۱۵:۳۰

گل گهرسیرجان - سپاهان ۱۶:۳۰

سایپا - استقلال ۱۶:۴۵

ذوب آهن - شهر خودرو ۱۶:۵۰

نفت مسجدسلیمان - شاهین شهرداری‌بوشهر ۱۷:۰۰