قانون ۹۰ به ۱۰ در بازی تراکتور و استقلال اجرا می شود

 سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در آستانه بازی تراکتور و استقلال در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی صحبت‌های زیر را انجام داد:

اخبار ورزشی- ۴۵ هزار نفر از هواداران تراکتور بلیت خریدند و حدود ۱۷۰-۱۸۰ نفر هم استقلالی بلیت خریدند.

*قانون ۹۰ به ۱۰ همانطور که در بازی تراکتور و پرسپولیس رعایت شد در این بازی هم رعایت می‌شود.

*ورودی‌ها مجزا هستند و امیدوارم در بازی امروز مشکلی نداشته باشیم.

*امسال سازمان لیگ قصد داشت جام را در ورزشگاه پرسپولیس بدهد، چون در شروع لیگ تاخیر داشت؛ اعلام کردیم بعد از محرم و صفر این کار را انجام دهیم و اولین بازی پرسپولیس هم دیدار با ماشین‌سازی بود.

*طبق قانون از دو ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت بعد از بازی متعلق به آن مسابقه است و هیچ جای دنیا این طور نیست که قبل از بازی جام بدهند.

*اهدای جام نیم ساعت پس از بازی نظر مدیران باشگاه پرسپولیس بود و ما می‌توانستیم جام را دو ساعت قبل از بازی به آن‌ها بدهیم.

*دکتر نوروزی از پزشکان به نام و قدیمی فوتبال ما هستند، اما وقتی بازیکنی هفته اول و دوم رباط پاره می‎کند، ربطی به فشردگی مسابقات ندارد، چون در آن زمان فشردگی نبوده است.

*دو سه ماه قبل از شروع بازی‌ها برنامه را به باشگاه‌ها می‌دهیم. اگر برای استقلال در مقطعی فشردگی ایجاد شد، به خاطر مسابقات جام حذفی بود.

*در لیگ‌های معتبر فاصله بازی‌ها ۴۸ ساعت است، اما در کشور ما، چون امکانات نیست و رفت و آمد سخت است و این را ۷۲ ساعت کردیم.

*ما برای هر ۱۶ تیم لیگ برنامه‌ریزی می‌کنیم و اینطور نیست که برای یک تیم خاص باشد.

*امیدوارم تماشاگران تبریزی مانند بازی‌های گذشته فقط به تشویق تیم خودشان بپردازند و اگر این مسابقه حاشیه‌ای دارد حاشیه فوتبالی‌اش است.