هفته یازدهم لیگ یک؛ تعیین صدرنشین در جاده کرج - ساوه

هفته یازدهم لیگ دسته اول (جام آزادگان) امروز با برگزاری ۸ دیدار آغاز می‌شود و پرونده این رقابت‌ها با جدال حساس ال‌گیلانو که عصر فردا برگزار می‌شود بسته خواهد شد. امروز دو بازی حساس و ۶ امتیازی در ساوه و کرج برگزار می‌شود که شاید معادلات بالای جدول را تغییر دهد.
خوشه طلایی ساوه- فجر سپاسی شیراز
اخبار ورزشی-در حساس‌ترین بازی این هفته شاگردان محسن عاشوری از فجر سپاسی شیراز پذیرایی می‌کنند. خوشه طلایی که در چند هفته اخیر از روند خوب خود فاصله گرفته تا از صدر هم دور شود اگر فجر سپاسی را شکست دهد می‌تواند جای این تیم را بگیرد. فجری‌ها، اما برای تداوم صدرنشینی خود باید با دست پر از ساوه خارج شوند چرا که جایگاه آن‌ها به شدت از سوی چند تیم دیگر تهدید می‌شود. خوشه طلایی که بالاخره توانسته در ساوه میزبان باشد با حمایت طرفداران خود می‌تواند حریف قدرتمندش را شکست دهد.
گل ریحان البرز- نود ارومیه
دو تیمی که کمتر کسی روی حضور آن‌ها در بالای جدول حساب می‌کرد حالا در جنگ صدرنشینی با هم مصاف می‌کنند. اختلاف امتیاز دو تیم تنها یک امتیاز است، اما بدترین نتیجه برای هر دو تیم تساوی است. برنده بازی می‌تواند به صدر جدول هم برود. این بازی عیار خوبی برای هر دو تیم است تا نشان دهند که می‌توانند مدعی بمانند یا نه؟
مس کرمان- بادران تهران
تقابل مس با بادران هم دست‌کمی از دو بازی دیگر ندارد. درست است که مسی‌های کرمان نتوانستند در جمع مدعیان قرار بگیرند با این حال برای هر حریفی خطرناک هستند و بادران هم به خوبی از دشواری بازی آگاه است. تیم فرهاد کاظمی که پس از دو شکست موفق به پیروزی مقابل ملوان شد اگر در کرمان با دست پر از میدان خارج شود بار دیگر سیمای یک مدعی را به خود می‌گیرد.
رایکا بابل- مس رفسنجان
روی کاغذ مس رفسجان به‌عنوان تیم سوم جدول شانس بالایی برای پیروزی مقابل رایکا دارد، اما جدا از بازی در بابل و خانه حریف، تغییر و تحولاتی که در این تیم رخ داد و روی کار آمدن هادی شکوری سرمربی و مدیر این تیم شد شاید شوکی را به تیم بابلی وارد کرده و امروز حریف پرقدرت خود را غافلگیر کند.
قشقایی شیراز- آلومینیوم اراک
شاگردان محمود فکری به شیراز می‌روند تا از فرصت بازی با تیم بحران‌زده قشقایی استفاده کنند. تیم شیرازی با وجود تغییر کادر فنی شرایط بهتری پیدا نکرده و در خانه هم شکست‌پذیر است. روی همین اصل آلومینیوم امیدوار است تا با دست پر از شیراز خارج شده و فاصله خود با صدر را کم کند. قشقایی اگر این بازی را نبرد چه بسا فانوس به دست شده و در جمع سه تیمی که خطر سقوط را احساس می‌کنند قرار بگیرد.
سرخپوشان پاکدشت- نیروی زمینی تهران
نیروی زمینی اگر از ابتدای فصل این‌طور نتیجه می‌گرفت الان در جمع مدعیان بود. با این حال شاگردان روانخواه راه پیروزی را یاد گرفته‌اند و برای شکست دادن سرخپوشان پاکدشت مصمم هستند. همشهری آن‌ها البته تیمی است غیرقابل پیش‌بینی و اگر روز خوب شاگردان نیکبخت باشد چه‌بسا با نتیجه‌ای عجیب و غریب میدان را ترک کنند.
آرمان گهر سیرجان- شهرداری تبریز
جدال ۶ امتیازی در پایین جدول. دو تیمی که در ۱۰ هفته ابتدایی تنها یک پیروزی دشت کردند در شرایطی به مصاف هم می‌روند که بیش از هر زمانی به ۳ امتیاز این بازی احتیاج دارند و حریف نه‌چندان قدرتمند برای هر دو تیم باعث شده تا انگیزه‌های آن‌ها برای پیروزی زیاد باشد. اگر هر دو تیم محتاط بوده و برای بردن نجنگند به یک امتیاز به درد نخور این بازی می‌رسند.
داماش گیلان- استقلال خوزستان
داماشی‌ها شارژ مالی شدند و شرایط آن‌ها از قبل بهتر است روی همین حساب سیامک فراهانی به پیروزی شاگردانش در تقابل نسبتاً آسان امروز امیدوار است. با این حال استقلال خوزستان که با سهراب بختیاری‌زاده روند صعودی داشته برای کسب پیروزی از جنوب به شمال آمده و بعید است داماش مصاف آسانی در بازی امروز داشته باشد.