شیخ و قائدی مکمل خوبی هستند

 علیرضا اکبرپور از برد استقلال مقابل تیم شهرش خوشحال بود. البته نه برای اینکه تبریزی‌ها غمگین شده بودند بلکه برای اینکه استقلال به عنوان تیمی پرطرفدار توانسته به شرایطی برسد که طرفدارانش دنبال آن بودند. 
اخبار ورزشی- استقلال چه بردی روبه‌روی تیم شهر شما به دست‌آورد؟
انصافاً یکی از بهترین بازی‌هایی بود که در این چند سال دیده بودم. خیلی وقت بود در ایران چنین فوتبالی ندیده بودیم. مردم توقع دارند از استقلال چنین بازی را ببینند.

استقلال بهتر بود یا تراکتور؟
به اعتقاد من هر دو تیم خیلی عالی ظاهر شدند و البته دروازه‌بانان خوبی داشتند که مانع شدند بیشتر از این گل در برداشته باشد. استقلال فوتبال فوق العاده‌ای ارائه کرد و تیم گردن کلفتی را برد. به ویژه قبل از گلی که خورد. وقتی بازی شروع شد استقلال بهتر بازی را آغاز کرد در حالی که خود من به شخصه منتظر بودم استقلال در تبریز بازی را تدافعی شروع کند ولی بازی با حملات استقلال استارت خورد. شاید برای همین هم گل خوردند، چون راحت جلو می‌رفتند و می‌خواستند به گل برسند.
ولی گل خوردند و بعد کام‌بک توفانی زدند؟
تراکتور این روز‌ها از نداشتن دفاع میانی رنج می‌برد. اگر رضا اسدی به جای دفاع در خط هافبک بازی می‌کرد کار استقلال خیلی سخت‌تر می‌شد. در واقعاً علی کریمی و مسعود ریگی در جدال‌های تن به تن با هافبک‌های تراکتور برنده شدند که توانستند ۴ گل به این تیم بزنند.

دیاباته و قائدی هم روز خوب‌شان را پشت‌سر می‌گذاشتند؟
مهدی قائدی خیلی دفاع تراکتور را آزار داد. استقلال در این هفته‌ها با ۲-۵-۳ استراماچونی در دفاع خوب جمع و در حمله هم عالی باز می‌شود. این تازه تیمی بود که چشمی، شجاعیان، باقری و زکی‌پور را نداشت. برد حق استقلال بود و البته حسینی هم سهم مهمی در این برد داشت.
نقطه ضعف استقلال کجا بود؟
در دفاع! البته در این دیدار سیاوش یزدانی بعد از چند بازی غیبت، به ترکیب برگشته بود و همین ناهماهنگی باعث شد که استقلال کمی در دفاع دچار اشتباه شود. در دیدار‌های قبلی استقلال کلین‌شیت می‌کرد ولی همین جابه‌جایی کوچک باعث شد تا دفاع متزلزل شود. البته، چون خط حمله راه افتاده بود، دو گلی که استقلال خورد برد پرگلش را تحت تأثیر قرار نداد.
دیاباته هم که راه افتاد است. او را چطور دیدید؟
او بدن محکمی دارد و جثه اش با اینکه به نظر بزرگ می‌آید ولی خیلی چابک است. در فرار رو به جلویی که روی گل دوم داشت خیلی خوب کار کرد. او روی گل علی کریمی هم سهم اصلی را داشت. در کنار او قائدی هم خیلی خوب دفاع را به چپ و راست می‌برد و فکر می‌کنم حتی اگر استقلال نتواند مهاجم جدیدی تا نیم‌فصل بگیرد همین دو تا مکمل‌های خوبی برای هم هستند.
بازی بعدی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

بازی با صنعت نفت همیشه سخت بوده است؛ به ویژه در تهران. ما در آبادان بهتر با این تیم بازی کرده‌ایم ولی تیم روحیه خوبی پیدا کرده و با تحلیل درست بازی قبلی‌شان می‌توان آن‌ها را هم شکست داد. استقلال برای رسیدن به صدر باید باز هم برد بیاورد.