ویلموتس برای ایران نقشه کشیده بود

 مارک ویلموتس آن‌قدرها که مهدی تاج می‌گفت «محجوب» نبود. درست در روزهایی که مهدی تاج به خبرنگاران می‌گفت او حتی به خاطر نگرفتن پولش، اعتراضی ندارد و ایران را درک کرده، قراردادش را فسخ کرد و رفت! علوی سخنگو و همین‌طور شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم از جمله کسانی بودند که مدام می‌گفتند او محجوب است، صدایش درنمی‌آید و حرف پولش را نمی‌زند. وقتی چندی قبل از یکی از فدراسیونی‌ها این سؤال پرسیده شد که چرا شما این حرف‌ها را می‌زدید؟ گفت: «به هر حال این سیاست هر فدراسیونی است و باید از مربی‌اش حمایت کند.» این حمایت، اما بیش از آنکه باعث شود ویلموتس پیش چشم مردم عزیز شود، ایران را کوچک کرد. حالا، اما فدراسیون ۱۸۰ درجه درباره ویلموتس، شخصیتش و رفتارش تغییر موضع داده است.

اخبار ورزشی-تاج هر چند حالا مقابل رسانه‌ها به دفاع از تصمیم خود می‌‍‌پردازد و همچنان می‌گوید ویلموتس با رزومه بود که سرمربی ایران شده ولی در داخل فدراسیون حرف‌های دیگری می‌زند. دیروز یکی از مسئولان فدراسیون در این باره درددل کرد و حرف‌هایی زد که عجیب بود. انگار فدراسیون فوتبال تازه متوجه شده حضور ویلموتس در ایران کلاً با نقشه بوده و او از اول برای کار نیامده بود، بلکه برای سرکیسه کردن فدراسیون به تیم ملی ملحق شده بود. البته اگر او این هدف را هم نداشت، خیلی زود ناخواسته وارد چنین بازی‌ای شد. اینکه به خاطر تحریم‌ها و دست بسته بودن ایران، سریعاً فسخ کند و درخواست غرامت دهد.

این مقام مسئول تلویحاً فاش کرد درخواست غرامت ۲ میلیون یورویی از سوی ویلموتس کاملاً صحت دارد و پرونده به فیفا کشیده خواهد شد. او دیروز گفت: «متأسفانه هم فدراسیون و هم استقلال مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند. هر دو مربی خارجی روزی که آمدند می‌دانستند این مشکلات هست. می‌دانستند نمی‌توانیم پول به حساب‌شان واریز کنیم. حالا ببینید رفتارشان چقدر شبیه هم است. هر دو فسخ کردند. هر دو هم در موقعیتی هستند که از ما غرامت بگیرند. آن‌ها کاملاً حساب شده از ما دارند سوء‌استفاده می‌کنند.» البته با این تفاوت که استراماچونی خوب کار کرد ولی ویلموتس فقط کامبوج و هنگ‌کنگ را برد و به بحرین و عراق باخت!