تقابل سایپا و ذوب آهن بدون منصوریان در روز دربی خوزستان

 در دومین روز از هفته شانزدهم لیگ برتر امروز ۸ تیم باقی مانده در ۴ بازی به مصاف هم می‌روند که در حساس ترین بازی امروز، فولاد و صنعت نفت با یکدیگر دیدار می‌کنند. در دیگر بازیهای امروز سایپا میزبان ذوب آهن است، شهر خودرو از پیکان پذیرایی می‌کند و نساجی میزبان گل گهر است.

* صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان
دربی خوزستان را امروز در حالی بین دو تیم اهوازی و آبادانی شاهدیم که کلا در این فصل حال فوتبال خوزستان خوب است و هر سه تیم خوزستانی نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و فولاد خوزستان در نیمه بالای جدول حضور داشته و برای سهمیه تلاش می کنند.

عملکرد صنعت نفت در نیم فصل اول بسیار خوب بود و آنها در آخرین هفته مسابقات توانستند از تیم مدعی شهر خودرو هم پیشی گرفته تا در جدول تنها استقلال، سپاهان و پرسپولیس را بالای سر خود ببینند. 

این دیدار در حالی برگزار می شود که سرمربیان دو تیم از شرایط فعلی رضایت ندارند. اسکوچیچ از شرایط مالی نفت ناراضی است و نکونام از شرایط سکوهای ورزشگاه اهواز.

* شهر خودرو - پیکان
دیدار دو تیم تقابل یک خط دفاعی خوب مقابل یک خط حمله پر قدرت است و این تقابل می تواند جذابیت های خاص خودش را داشته باشد.

شهر خودرو که در ابتدای فصل یک مدعی جدی قهرمانی بود و حتی در مقطعی صدر جدول را هم در اختیار داشت، با مساوی‌های فراوان در هفته‌های اخیر امتیازاتی از دست داد تا رفته رفته از صدر جدول فاصله گرفته و در پایان هفته پانزدهم به رده پنجم جدول سقوط کند.

نتیجه دیدار دو تیم در نیم فصل نخست ۲ بر صفر به سود شهرخودرو بود که این بهترین پیروزی شاگردان گل محمدی در نیم فصل اول بود.

* سایپا - ذوب آهن
همه دردسرهای ذوب آهن از بازی رفت دو تیم در هفته اول آغاز شد. در حالی که شاگردان منصوریان در فولاد شهر با ۲ گل از سایپا پیش بودند، اشتباهات فاحش فردی باعث شد تا شاگردان صادقی کامبک زده و بازی ۲ بر صفر باخته را با پیروزی ۳ بر ۲ عوض کنند تا این بازی سرآغازی باشد بر مصائب ذوب آهن در این فصل.

ذوبی ها برای این بازی انگیزه های زیادی دارند که یکی از آنها انتقام نتیجه بازی رفت دو تیم در اصفهان است. 

ذوب آهن در پایان نیم فصل نخست ۱۵ امتیازی شد تا قدری به شرایطش در جدول سر و سامان بخشد و پیروزی در این بازی آنها را تا حدود زیادی از منطقه خطر جدا و جایگاه شان را در میانه جدول تثبیت خواهد کرد اما هیات مدیره این باشگاه چهارشنبه شب علیرضا منصوریان سرمربی این تیم را کنار گذاشت و هنوز مشخص نیست جانشین وی چه کسی خواهد بود.

بهترین گلزن ذوب آهن ارسلان مطهری با ۵ گل و بهترین گلزن سایپا محمدرضا سلیمانی با ۳ گل است که ۲ گل از این ۳ گل را در همان بازی هفته اول به ذوب آهن زده است.

* نساجی - گل گهر
گل گهر حتی بعد از تغییر سرمربی و حضور مجید جلالی هم نتایج امیدوار کننده‌ای نگرفت و تغییری در شرایط آن ایجاد نشد. سیرجانی‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر به همراه شاهین بوشهر تنها تیم هایی هستند که هنوز طعم پیرزی را نچشیده و به اتفاق هم در دو رده آخر جدول قرار دارند تا کاندیدای سقوط به لیگ یک باشند.

گل گهری‌ها در نیم فصل تنها ۵ بار موفق به گلزنی شدند تا ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته باشند و این کار آنها را دشوار می کند.

از سوی دیگر نساجی با ۲۱ گل خورده بعد از شاهین بوشهر ضعیف ترین خط دفاعی را دارد که این هم باعث دردسرهای این تیم خواهد شد.

برنامه بازیهای روز دوم از هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

* نساجی مازندران – گل گهر سیرجان ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر
داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: هادی طوسی – محمدرسول ذورقی، کمک داوران اضافی: حسین زیاری – امیرسامان سلطانی، داور چهارم: علیرضا طاهرخانی، ناظر: حسین خانبان

* سایپا تهران – ذوب آهن اصفهان ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: جواد رحیم‌زاده، کمک‌ها: محمد راهی – مهدی سیفی، کمک داوران اضافی: عبدالنبی پورخلف – محمدرضا اکبریان، داور چهارم: مرتضی سلمان‌نژاد، ناظر: علیرضا کهوری

* شهر خودرو مشهد – پیکان تهران ساعت ۱۵:۴۵ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: جلیل شعرانی – مهدی شفیعی، کمک داوران اضافی: حسن اکرمی – علی بای، داور چهارم: علی اکبر عظیم پور، ناظر: ایرج نظری

* صنعت نفت آبادان – فولاد خوزستان ساعت ۱۶:۴۰ ورزشگاه تختی آبادان
داور: سیدعلی اصغر مومنی، کمک‌ها: فرهاد مروجی – حمید سبحانی، کمک داوران اضافی: محمدحسین زاهدی‌فر – میثم حیدری، داور چهارم: حسین مرادی، ناظر: یدالله جهانبازی