استقلال با این خط دفاعی قهرمان نمی‌شود

خوردن بیش از یک گل برای تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ برتر شود خطرناک است چرا که ممکن است در مسابقه‌ای تیم نتواند یک گل بزند یا تنها یک بار موفق به گلزنی شود. این نشان می‌دهد نه تنها دروازه‌بان و مدافعان استقلال بلکه این تیم در ساختار دفاعی مشکل دارد و دفاع تیمی را قوی به اجرا نمی‌گذارد.

اخبار ورزشیمشکل از دروازه شروع می‌شود، جایی که باشگاه استقلال به اشتباه رقیب سیدحسین حسینی را کنار گذاشت و حالا حسینی با هر شیوه‌ای دروازه‌بانی کند مرد شماره یک تیم استقلال است؛ به خصوص که دروازه‌بان جایگزین در حد و اندازه‌های استقلال نیست. استقلال با ۳ مدافع خطی بازی می‌کند. سال‌های سال است که تیم‌های ایرانی با ۴ مدافع خطی بازی می‌کنند و کمتر دفاع خطی با ۳ مدافع در تیم‌های ایرانی سابقه داشته است. سه دفاع خطی به استقلال ضربه نزده و حتی در برخی از بازی‌ها به کمک استقلال آمده است، ولی در این بین حاشیه‌های مدافعان استقلال بیشتر به تیم ضربه زده است. عارف غلامی، محمد دانشگر و روزبه چشمی سه مدافع استقلال در بازی با ماشین‌سازی بودند. پرداختن به حاشیه‌ها از سوی این بازیکنان مهمتر از توجه آن‌ها به جریان بازی است. سیاوش یزدانی مصدوم است و البته این بازیکن هم برای خود حواشی‌ای دارد. سؤال اساسی اینجاست چرا این سه مدافع در جریان بازی عصبانی هستند، با بازیکن حریف درگیر می‌شوند و...؟

نه فقط مدافعان بلکه دیگر بازیکنان استقلال زمانی بهترین عملکرد را در جریان بازی خواهند داشت که روی بازی متمرکز باشند. از دست دادن تمرکز به خاطر درگیری با بازیکن حریف و... موجب می‌شود تیم استقلال با چالش مواجه شود که در بازی با ماشین‌سازی این موضوع مشهود بود. چالش امروز استقلال عملکردش در فاز دفاعی است که باید در تعطیلات زمستانی مورد توجه قرار گیرد. استقلال نیاز به مدافعان جدید دارد. استقلال نیاز به تمرکز در خط دفاعی دارد و استقلال باید دفاع تیمی را بهتر تمرین کند تا در فاز دفاعی عملکرد بهتری داشته باشد. بدون شک با این عملکرد قهرمانی استقلال در این فصل از بازی‌ها سخت خواهد شد، به خصوص که در نیم‌فصل دوم بازی‌ها برای همه تیم‌ها سخت خواهد شد.