فرزامی: چرا خاطیان استقلال را بازخواست نمی‌کنند؟

حسین فرزامی، پیشکسوت و عضو اسبق هیئت‌مدیره باشگاه استقلال درباره وضعیت این روز‌های باشگاه و آمدن و نیامدن استراماچونی با ما همکلام شد. او بیش از هر چیز نگران لیست آسیایی استقلال بود.

اوضاع استقلال را دنبال می‌کنید؟
اخبار ورزشیلحظه به لحظه دنبال می‌کنم. خیلی از طرفداران تیم که با من در ارتباط هستند این روز‌ها سردرگم مانده‌اند و نمی‌دانند تکلیف تیم‌شان چه می‌شود.

اما همه ارکان باشگاه دست به کار هستند.
بله! ولی وقتی یک نفر از بیرون چوب لای چرخ گذاشته و دوباره متن قرارداد را رسانه‌ای می‌کند، مشخص است که عده‌ای دست به کار هستند تا هرگز استراماچونی به تهران برنگردد. این اصلاً خوب نیست.

چطور؟
چقدر استقلال بی‌در و پیکر شده که عده‌ای که یک روز هم در این باشگاه لباس تیم را نپوشیده‌اند، اینچنین برنامه‌های یک تیم با میلیون‌ها هوادار را بر هم می‌ریزند. همه ارکان مملکت در این چند وقته پای کار آمده‌اند، ولی نتوانسته‌اند خرابی که مدیریت قبلی به بار آورده را درست کنند. آخر چرا باید چنین رفتاری با یک تیم پرطرفدار شود و چرا کسی یقه این افراد را نمی‌گیرد؟ مگر استقلال ارث پدری‌شان است که هر کاری می‌خواهند با آن می‌کنند؟ این تیم درست است که زیرمجموعه دولت محسوب می‌شود، ولی برای مردم است.

یعنی خرابکار‌ها باید مجازات شوند؟
لااقل بیایند بازخواست‌شان کنند و بگویند چرا فلان اشتباه را کردید که وزارت خارجه و رئیس بانک مرکزی هم به دردسر بیفتند. دیگر کاری از این بدتر هم هست؟ یک نفر یک بسته آدامس را گرانتر از قیمت روی آن می‌فروشد هزار جور باید جواب پس بدهد، ولی این افراد چنین افتضاحی به بار آورده‌اند که مردم به خاطرش هر روز آواره خیابان‌های ساختمان باشگاه و وزارت ورزش می‌شوند، ولی کسی نیست به آن‌ها بگوید بالای چشم تان ابروست.

فکر می‌کنید لیست استقلال به موقع ارسال بشود؟
واقعاً این دغدغه را کم داشتیم که آن را هم باید کنار قبلی‌ها بگذاریم. یک نفر نیست بگوید اگر این لیست به موقع ارسال شود چه فاجعه‌ای به بار می‌آید. وزیر ورزش و همه باید جواب بدهند، ولی افراد خطاکار نباید جواب بدهند؟ هر کسی می‌آید هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند و می‌رود تمام؟ این‌طوری باشد که هر کسی می‌تواند مدیر باشگاه استقلال شود و هر خرابی به بار بیاورد. خدا کند از آسیا جا نمانیم که اوضاع خیلی بد می‌شود. این وسط هیچ‌کس به فکر هوادار مظلوم نیست که عشفش این تیم است.