حمایت بازیکن سابق استقلال از حضور برانکو در تیم ملی

فریدون زندی در خصوص بازگشتش به ایران، اظهار داشت: ۳ سال بود که از ایران دور بودم و آمده‌ام تا دوستانم را دوباره ببینم. همچنین دوست داشتم دیداری هم با هم‌بازی‌های سابق خود داشته باشم.

اخبار ورزشی- بازیکن سابق استقلال در پاسخ به این سوال که شرایط این روز‌های فوتبال ایران را چطور می‌بیند، گفت: فوتبال ایران در سال‌های پیشرفت خوبی داشته است. فکر می‌کنم در حال حاضر تنها نگرانی موجود احتمال عدم صعود تیم ملی به جام جهانی باشد. البته از نظر من ایران قطعا به جام جهانی صعود می‌کند، چون فوتبال ایران آنقدر پتانسیل بالایی دارد که با شکست در چند بازی نمی‌تواند شانس تیم ملی برای رفتن به جام جهانی به خطر بیفتد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه به نظرش چه کسی باید سرمربی تیم ملی فوتبال شود، تصریح کرد: تنها و بهترین گزینه در حال حاضر برانکو ایوانکوویچ است. او هم فوتبال آسیا را می‌شناسد و هم باید قبول کنیم سرمربی حرفه‌ای است. برانکو موفق شده ۳ سال پیاپی پرسپولیس را قهرمان کند. اتفاقی که در فوتبال ایران غیرممکن به نظر می‌رسید.

فریدون زندی در مورد اینکه چرا خودش وارد عرصه مربیگری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: فعلا در سن‌پائولی هستم. خیلی دوست دارم روزی در ایران مربیگری کنم، اما اول باید کلاس‌های آن را بگذرانم و مدرک مربیگری بگیرم. من در زمان حضور شفر در استقلال پیشنهادی از این باشگاه برای دستیاری شفر دریافت کردم، ولی چون مدرک نداشتم نتوانستم پیشنهاد را قبول کنم. البته مدارک اولیه مربیگری را دارم، اما باید لایسنس خود را بگیرم.