نصیرزاده جواب مدیر عامل پرسپولیس را داد

هوشنگ نصیرزاده پس از جلسه مدیران باشگاه‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌هایی را مطرح کرد که چکیده‌ای از مهمترین صحبت‌های او را در زیر مشاهده می‌کنید:

اخبار ورزشی- اگر در مسابقات و در زمین بی‌طرف شرکت کنیم تائید نبودن امنیت در کشور است و اگر هم شرکت نکنیم از یک تا دو دوره حضور در این مسابقات محروم خواهیم شد.

*این قاعده‌ای است که وجود دارد و من هم مقصر نیستم. وقتی چنین اتفاقاتی پیش می‌آید رسانه‌ها از من سوال می‌پرسند و من هم توضیح می‌دهم و هیچ قصد و منظوری در این رابطه وجود ندارد.

* انصاری‌فرد  باید ادبیاتش را نسبت به همکارانش بهتر کند. من که شیخ سلمان یا بن سلمان نیستم و من هم مثل شما دوست دارم این موضوع هرچه سریع‌تر تمام شود و اتفاقی پیش نیاید.

*خیلی عاقلانه نیست که قبول کنیم در زمین بی‌طرف شرکت کنیم، آن هم به دلیل مسائل این‌چنینی که اکنون به وجود آمده است.

*باورش سخت است که شیخ سلمان تحت نفوذ هیئت حاکمیت در بحرین نباشد.

*در کمیته مسابقات تصمیماتی گرفته می‌شود که این اولین مرحله است و بعد از باید در هیئت اجرایی یا به اصطلاح هیئت رئیسه بررسی شود که ما در آن‌جا یک نماینده یعنی تاج را داریم. در آن‌جا صحبت‌هایی رد و بدل می‌شود و هنوز به طور قطعی چیزی مشخص نیست.

*در چند وقت گذشته زمین بی‌طرف بازی کردیم، هر چند عربستانی‌ها هم در زمین بی‌طرف میزبانی کردند، ولی روی هم رفته اینطور نیست که فکر کنیم چنین اتفاقی نمی‌افتد.

*در ابتدا رایزنی‌های ورزشی و بعد از آن دیپلماتیک و همچنین تهدید تحریم مسابقات از جمله راهکار‌ها هستند. از طرف دیگر AFC به حضور تماشاگران ایرانی در این مسابقات می‌بالد و تماشاگران ایرانی هستند که شأن و جایگاه لیگ قهرمانان و حتی جام ملت‌های آسیا را بالا ببرند. اهرم فشار ما برای اینکه AFC خیلی جلو نرود همین تماشاگرانی هستند که تیم‌های ایرانی دارند.

*در مورد آیا فوتبال ایران به سمت آماتور شدن می‌رود، باید بگویم بحث آماتور شدن نیست. همه چیز درگیر مسائل سیاسی شده و از این حیث است که ما مشکلاتی پیدا می‌کنیم وگرنه ما هم از نظر فدراسیون و هم از نظر تیم ملی مشکلی از این حیث نداریم.

*مسائل و مشکلات منطقه‌ای و دیپلماتیک باعث می‌شود به فوتبال فشار بیاید.

*بحث ملی با باشگاهی جدا است، اگرچه مسابقات مقدماتی جام جهانی را AFC برگزار می‌کند، ولی بحث ملی در شرایطی است که تیم مقابل ما بخواهد چنین درخواستی داشته باشد.

*چندان دوست ندارم اکنون درباره مسابقات ملی صحبت کنم، چون هنوز هیچ چیزی معلوم نیست و طبق روال خودش انجام می‌شود و اولین بازی هم با هنگ‌کنگ است و مشکلی از این بابت نیست.