هواداران استقلال کم‌لطفی‌ها را تحمل کرده‌اند

اصغر حاجیلو تیرماه امسال از سرپرستی تیم استقلال استعفا داد و مجدداً در آکادمی این باشگاه فعالیتش را شروع کرد. با این پیشکسوت آبی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید:

چون همچنان از مسائل مرتبط با استقلال اطلاع دارید، می‌خواستیم از شما بپرسیم چرا اینقدر اوضاع بلبشو است؟
اخبار ورزشیشما اگر تصادف کنید و آسیب ببینید، شاید سال‌ها زمان ببرد تا به سلامت قبل از زمان تصادف دست پیدا کنید. مشکلات و بحران‌های مالی زیادی از سال‌های قبل اطراف استقلال وجود داشت که ناگهان برای صدور مجوز شرکت در لیگ قهرمانان باید با همه طلبکاران تسویه‌حساب می‌شد. پول ورودی به سیستم مالی باشگاه برای تیمداری مشخص بود، اما برای تسویه‌حساب‌ها به بودجه بالایی نیاز بود که هیئت مدیره با دردسر‌های زیادی که داشت، با بسیاری تسویه‌حساب کرد، بعد هم بحث پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان به وجود آمد و استراماچونی هم روز بازی استقلال و پیکان از ایران خارج شد و حاشیه‌ها اوج گرفت. برخی از اتفاقات که بحران‌ساز شد، خارج از اراده باشگاه بود، اما در عمل انجام شده قرار گرفتند. می‌رسیم به مقطع فعلی که می‌بینیم بحث عدم میزبانی مطرح شده تا همچنان ذهن هواداران، مدیران، اعضای تیم، من پیشکسوت و همه عوامل به‌هم ریخته باشد.

برخی پیشکسوتان استقلال معتقد بودند باید یک استقلالی سرپرست تیم می‌شد. نظر شما چیست؟
من در ادوار مختلفی در استقلال سرپرست بوده‌ام و بدون تعارف باید عرض کنم سعید رمضانی یک جنتلمن و سرپرست کاربلد برای استقلال است. احتمالاً می‌دانید که بنده به عنوان واسطه خدمت ناصرخان حجازی رفتم و دخترشان را برای سعید رمضانی خواستگاری کردم تا بعد از موافقت ناصرخان، خانواده رمضانی رسماً به مراسم خواستگاری بروند. مسلماً حدود ۲۰ سال قبل این‌قدر روی سعید رمضانی شناخت، اعتماد و اعتقاد داشتم که پیشگام شدم، چون هیچ‌کس جرأت نمی‌کرد تک‌دختر ناصرخان را برای یک فوتبالیست خواستگاری کند، اما در مدت زمانی که با ناصرخان در ذوب‌آهن بودم، به این نتیجه رسیدم که رمضانی فردی باشخصیت سالم و با ذکاوت است.

پاسخ آقای حجازی به شما چه بود؟
با ناصرخان رفته بودیم کنار زاینده‌رود قدم بزنیم که موضوع را مطرح کردم. حسابی رفت توی فکر و مشغول قدم زدن شد. درباره بقیه ماجرا صحبت زیاد است، اما می‌خواهم به پیشکسوتان عزیز بگویم نباید درباره دیگران زود قضاوت کرد. مثلاً دیدم یکی از پیشکسوتان از آقای موسوی هیئت مدیره انتقاد کرده، ولی اگر او را می‌شناخت، ابداً آن صحبت‌ها را مطرح نمی‌کرد.

چطور؟
من نیازی ندارم از کسی تعریف کنم، اما وجدانم نمی‌گذارد یک جا‌هایی سکوت کنم. حدود ۸ سال قبل که مسئول آکادمی استقلال بودم و شب عید پول در باشگاه نبود تا به اعضای تیم‌های پایه‌ای تزریق کنیم، همین آقای عبدالرضا موسوی دستمزد همه اعضای آکادمی را به من داد و خواست بدون اینکه موضوع رسانه‌ای شود، به آن‌ها بدهم تا شب عیدی دست خالی نباشند. آن زمان هیچ سمتی هم در باشگاه استقلال نداشت و یکی از دوستداران این تیم بود. می‌بینم برخی پیشکسوتان می‌گویند چرا نباید آن‌ها در هیئت مدیره باشند. خود منِ اصغر حاجیلو بروم هیئت مدیره چه‌کار کنم؟ اعضای هیئت مدیره در این شرایط اقتصادی باید برای باشگاه کسب درآمد کنند که می‌دانم آقای موسوی و خلیل‌زاده این کار را انجام داده‌اند. آقای فتح‌ا... زاده و منزوی هم که از مدیران باسابقه و کاملاً استقلالی هستند. ما باید حامی این مدیران باشیم تا استقلال به ساحل آرامش برسد. به خدا هواداران این تیم استحقاق بهترین‌ها را دارند. چند سالی است به هوادار استقلال خیلی کم‌لطفی شده است. انواع کم‌لطفی‌ها را تحمل کرده‌اند. بازیکنان استقلال باید قدردان این هواداران سرشار از عشق و محبت باشند. خود من همیشه گفته‌ام هرچه دارم از استقلال است و استقلال بدون هوادارانش یک تیم معمولی می‌شد.

فکر می‌کنید استقلال فصل را با موفقیت به اتمام برساند؟
قطعاً کار سختی پیش‌روست، اما ان‌شاءا... با حمایت هواداران و تجربیات خوبی که فرهاد مجیدی دارد و از جنس استقلال است، موفقیت دور از دسترس نخواهد بود. در این مقطع همه باید متحد و حامی یکدیگر، حامی باشگاه و مربیان باشیم.