آمار گلزنی علیپور در لیگ قهرمانان آسیا

 دو ضربه تماشایی علیپور در حالی به تور دروازه الشارجه نشست که حالا هر سه گل آخر آسیایی پرسپولیس توسط این بازیکن به ثبت رسیده است. علیپور در این سال ها بهترین گلزن پرسپولیسی ها بوده و توانسته عنوان بهترین گلزن لیگ برتر قرمزها را نیز از آن خود کند و از رکورد مهدی طارمی، جواد کاظمیان و کریم باقری بگذرد.

اخبار ورزشی- دو گلی که وی در برابر الشارجه به ثمر رساند، او را 66 گله کرد. با حفظ این روند، علیپور تا پایان فصل به سومین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس تبدیل خواهد شد اما مهاجم شماره 70 سرخپوشان، نیم نگاهی به یک رکورد دیگر هم دارد: بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان آسیا . فرهاد مجیدی اکنون با 25 گل در رقابت های مختلف آسیایی با تیم های ایرانی و عربی، کفش طلا را در اختیار دارد و حتی در لیگ قهرمانان آسیا نیز یک استقلالی بهترین گلزن است.

آرش برهانی که سال ها با استقلال و پاس در ACL حضور داشت، 16 گل در لیگ قهرمانان زد و تا بالاتر از سیدمهدی سیدصالحی 15 گله، مهدی طارمی 14 گله و محمود کریمی 11 گله قرار بگیرد. همچنین فرهاد مجیدی نیز در لیگ قهرمانان آسیا 14 گل به ثمر رسانده و پایین تر از برهانی و در کنار مهدی طارمی در جایگاه سوم است.

علیپور با این دو گلی که زد، به ششمین گلزن ایرانی ACL تبدیل شد. نکته ویژه این است که او هنوز سن و سال بسیار پایینی دارد و اگر در پرسپولیس بماند، بدون تردید فرصت خلق یک رکورد تاریخی را خواهد داشت. او روز گذشته از آمار علیرضا نیکبخت هم عبور کرد و باید دید در پنج بازی آینده مرحله گروهی و در صورت صعود، در مرحله حذفی چه تعداد گل به ثمر خواهد رساند.

نکته مهم این که در مجموع مسابقات آسیایی، علیپور دومین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس است. فرشاد پیوس در جام باشگاه و جام در جام 11 گل زد، علی کریمی در سه تورنمنت مختلف 10 گل به ثمر رساند و مهدی طارمی هم 9 گل زد. بنابراین آقای گل کنونی قرمزها با زدن دو گل دیگر، به کفش طلای باشگاه دست خواهد یافت.

علیپور 10 گل آسیایی خود را در چهار سال متوالی به ثمر رساند و به ترتیب دروازه الاهلی عربستان، نسف قارشی ازبکستان، الوصل امارات، الجزیره امارات، السد قطر و الشارجه به ثمر رساند. او به تیم های الاهلی، نصف قارشی، السد و الشارجه دو گل زد. بیشترین تعداد گل او نیز مقابل حریفان اماراتی زده شده اند.

جزئیات آمار علیپور در لیگ قهرمانان آسیا:

الاهلی 1 - پرسپولیس 3 (ACL 2017، یک گل)

پرسپولیس 3 - نسف قارشی 0 (ACL 2018، دو گل)

پرسپولیس 2 - الوصل 0 (ACL 2018، یک گل)

الجزیره 3 - پرسپولیس 2 (ACL 2018، یک گل)

السد 0 - پرسپولیس 1 (ACL 2018، یک گل)

پرسپولیس 2 - الاهلی 0 (ACL 2019، یک گل)

پرسپولیس 2 - السد 0 (ACL 2019، یک گل)

الشارجه 2 - پرسپولیس 2 (ACL 2020، دو گل)