خواب‌های تازه بازنشسته‌ها برای فوتبال

کمتر از یک ماه به روز سرنوشت ساز فوتبال باقی مانده است. روزی که اهالی فوتبال با توجه به شرایط بحرانی موجود بی صبرانه فرا رسیدنش را انتظار می‌کشند و البته در سویی دیگر هستند اشخاصی که به منظور حفظ منافع خود همچنان به صندلی‌های مدیریتی چسبیده‌اند و خواب‌های تازه ای برای فوتبال می‌بینند.

اخبار ورزشی - با توجه به مواضع علنی اعلام شده از سوی سازمان بازرسی بازنشسته‌ها امکان حضور در انتخابات را نه به عنوان رئیس بلکه حتی نایب رئیس اول و دوم نیز پیدا نمی‌کنند.

بر این اساس برخی از نامزدها که با قاطعیت از پیروزی خودشان در انتخابات پیش روی با حمایت مجمع سخن می‌گفتند عملاً از معادلات فوتبال به شکل کامل کنار خواهند رفت.

با این وجود آنها که علیرغم اجرای قانونی در کلیه فدراسیون‌ها حاضر به تسلیم نبودند و البته ثمره حضورشان وضعیت بحرانی امروز حاکم در دو ساختمان شمالی و جنوبی سئول است خواب‌های تازه ای برای فوتبال می‌بینند.

تعویق انتخابات کلیدواژه ای است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از آن‌سو شنیده می‌شود و حتی به صفحات برخی از رسانه‌ها هم رسیده است.

نهادهای نظارتی و رسانه‌ها البته نباید اسیر این بازی شوند چرا که تعویق انتخابات تنها فرصتی برای بازنشسته‌ها ایجاد می‌کند تا باز هم به لابی‌های قبلی متوسل شوند و آخرین امیدهای خودشان را برای ماندن روی صندلی تا اردیبهشت ماه سال بعد جست و جو کنند.

آنچه مسلم است جامعه فوتبال در شرایط نابسامان امروز هیچ انتظاری به جز برگزاری قاطع و فوری انتخابات در موعد مقرر و آن هم طبق قانون و بدون حضور بازنشسته‌ها نخواهد داشت.
باید دید زور آنها که دست بردار صندلی ریاست در فوتبال نیستند به برگزارکنندگان مجمع روز ۲۵ اسفند خواهد رسید یا اینکه بالاخره مقاومت گروه بازنشسته در فوتبال می شکند و فرصتی برای ورود نیروهای تازه نفس فراهم خواهد شد.