مافیای داوری نگرانی سرمربی تیم ملی بوکس

سال‌هاست در عرصه داوری با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و این یک واقعیت است که در بوکس مافیای داوری وجود دارد. موضوع داوری را نمی‌توان با یک دوره کوتاه حل کرد بلکه نیاز به روابط بین‌الملل قوی دارد تا شرایط هموار شود. با این شرایط علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس قول می‌دهد تیمش با حمایت، سهمیه بگیرد.

از داوری‌ها نگران هستید؟
اخبار ورزشی - نایب‌رئیس کنفدراسیون آسیا اردنی است و انتخابی المپیک هم در آنجا برگزار می‌شود و به طور حتم شرایط میزبانی به سود کشور میزبان است و بعضی از کشور‌ها روی داوران سرمایه‌گذاری می‌کنند، همین موضوع ما را نگران می‌کند.

اما بوکسور‌ها با انگیزه، برای این مسابقات آماده‌اند؟
با تمریناتی که داشتیم، بوکسور‌ها آمادگی خوبی دارند و برای رویارویی با رقبا آماده‌اند. حالا دو تیم در اردو تمرین می‌کند تا با ترکیب اصلی ۱۲ اسفند به اردن برویم و برای سهمیه با رقبا بجنگیم. کار سختی داریم، اما من به همه بچه‌ها امیدوار هستم و همه آن‌ها عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا عملکردی ماندگار در انتخابی المپیک به یادگار بگذارند و با سهمیه برگردند.

چه تعداد سهمیه پیش‌بینی می‌کنید؟
در دو یا سه وزن می‌توانیم سهمیه بگیریم، مشروط براینکه داوری‌ها بر نتایج تأثیرگذار نباشند، اما هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. باید دید در زمان مسابقات عوامل بیرونی مثل لابی‌ها و داوری‌ها چگونه است.

نحوه تقسیم سهمیه‌ها در انتخابی قاره آسیا چگونه است؟
از هر وزن سه بوکسور سهمیه می‌گیرند، نفرات اول و دوم به علاوه برنده مسابقه نفرات سوم مشترک باید مقابل هم قرار بگیرند تا یک نفر از آن‌ها انتخاب شود. البته احتمالاً در بعضی اوزان ۴ بوکسور سهمیه بگیرند.

تکلیف بوکسور‌هایی که سهمیه نگیرند چه می‌شود؟
بعد از رقابت‌های اردن یک فرصت دیگر برای سهمیه وجود دارد و آن انتخابی جهانی است که اردیبهشت ماه ۹۹ در پاریس برگزار می‌شود.

برای المپیک برنامه خاصی دارید؟
اگر سهمیه بگیریم، برای المپیک برنامه ویژه‌ای داریم و می‌توانیم در رینگ توکیو هم حرفی برای گفتن داشته باشیم. فعلاً اول باید باید سهمیه بگیریم و بعد درباره برنامه آمادگی المپیک حرف بزنیم.