تابش: هرچقدر تلاش کردیم این بازی به تعویق بیفتد به نتیجه نرسیدیم

مسعود تابش درمورد شرایط برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: هرچقدر مسئولان تلاش کردند این بازی به تعویق بیفتد به نتیجه نرسیدیم. خیلی تلاش کردیم با توجه به شرایط حساسی که وجود دارد این بازی به تعویق بیفتد، اما در نهایت این امر ممکن نشد. بحث این است که حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا تهدید کرده و عربستان هم منتظر سوءاستفاده است.

اخبار ورزشی- وی ادامه داد: همین حالا جنجال راه انداخته‌اند که میزبانی باشگاه‌های آسیا را از تهران می‌گیرند؛ این در حالی است که بسیار تلاش شد که حق ایران ضایع نشود. حتی میزبانی‌های تیم ملی هم به خطر افتاد و قطعاً از ایران می‌گیرند. دستور کلی از سطوح بالا صادر شده که به دلیل سلامتی مردم تمام مسابقات لغو شود. 

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: قرار بود مسابقات به تعویق بیفتد، اما سپس اعلام شد که رقابت‌ها باید بدون حضور تماشاگران برگزار شود. دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در تهران بدون تماشاگر برگزار می‌شود و از فردا تا زمانی که خطر ویروس کرونا برطرف شود تمام مسابقات برگزار می‌شود چون می‌گویند فرصتی نداریم. در حال حاضر مسابقات از فردا در سطوح بدون حضور تماشاگران مختلف برگزار می‌شود.

تابش عنوان کرد: از استانداری تماس گرفتند و خواستند که ما به آنجا برویم. با مقام‌های استان ملاقاتی داشتیم و تلاش کردیم که این بازی به تعویق بیفتد. بازی حساسی است و دوست داشتیم این مسابقه با حضور تماشاگران‌مان برگزار شود، اما به هدف خود نرسیدیم. برخی از هواداران از هتل مانع از حضور تیم در ورزشگاه شدند. ما چاره‌ای نداشتیم. خیلی تلاش کردیم که بازی یا با حضور تماشاگران برگزار شود و یا اینکه به زمان دیگری موکول شود، اما با این درخواست‌های ما موافقت نشد.

وی افزود: بحث کشوری است و امکان دارد شرایط میزبانی ما برای مسابقات تیم ملی و جام باشگاه‌های آسیا هم به خطر می‌افتد و همین الان هم به خطر افتاده است. دو روز است که با مسئولان مختلف درحال رایزنی هستیم. ما معتقدیم که غیر از بازیکن، ممکن است سایر نفرات و عوامل برگزاری مسابقه در خطر ابتلا به کرونا قرار بگیرند. به هر حال خبرنگاران و نیروی انتظامی و نفرات صداوسیما در ورزشگاه حضور دارند و ممکن است خطر آنها را هم تهدید کند. همه این موارد را ما اعلام کردیم، اما دستور صادر شده که به دلیل منافع ملی این بازی‌های بدون تماشاگر برگزار شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اظهار داشت: میزبانی ما برای مسابقات آسیایی هم به خطر افتاد. ما می‌توانیم از قطر و امارات میزبانی کنیم که با این شرایط آن هم به خطر می‌افتد. از همه مهمتر بازی‌های تیم ملی که ما میزبان عراق و بحرین هستیم هم تحت تاثیر این اتفاقات قرار می‌گیرد.