شیوع آنفولانزا در بین اعضای باشگاه سپیدرود

 مدیررسانه ای باشگاه سپیدرود با بیان اینکه بیش از 10 نفر از اعضای این باشگاه علائم ابتلا به بیماری آنفولانزا در آنها مشاهده شده؛ اظهار داشت: از آغاز اردوی ما در بابل آثار بیمار در چند نفر از اعضای تیم به چشم خورد که پس از بازگشت به رشت این تعداد افزایش یافت.

اخبار ورزشی- او سیر آشکار شدن بیماری در مجموعه بازیکنان را صعودی دانست و عنوان کرد: روز سه شنبه 10 نفر از اعضای تیم را دکتر عرب پزشک متخصص باشگاه ویزیت کرد که 4 نفر از بازیکنان به دلیل داشتن علائم شدید به مراکز درمانی اعزام شدند تا مشخص شود به اپیدمی کرونا مبتلا شده اند یا خیر و برای سایرین از سوی ایشان استراحت مطلق تجویز شد.

 مدیر رسانه ای سپیدرود رشت با ابراز نگرانی از گسترش بیماری در بین سایر اعضای این باشگاه ابراز داشت: به علت زندگی در یک خوابگاه بازیکنان غیربومی سپیدرود بیشتر در معرض خطر قرار دارند و به همین دلیل قرار است از امروز برای هر بازیکن تا حد امکان اتاق های مجزا در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه علائم این بیماری از بابل و مسابقه با رایکا آغاز شده تصریح کرد: طبق نظر پزشک سپیدرود امکان سرایت بیماری به بازیکنان رایکا نیز وجود دارد که ممکن است در روزهای آینده عیان شود.

مدیر رسانه ای باشگاه سپیدرود با درخواست از مسئولین سازمان لیگ مبنی بر لغو مسابقات این تیم عنوان کرد: تا این لحظه چندین نفر از بازیکنان اصلی سپیدرود قادر به حضور در میادین تا بدست آوردن بهبودی کامل نخواهند بود و هیچ بعید نیست هر روز تعداد بیشتری از اعضای تیم به بیماری مبتلا شوند و اگر مسابقه لغو نشود باید با ترکیبی از امید و جوانان به میدان برویم.

وی خطر آلوده شدن به این ویروس را متوجه تیم مهمان، داوران و مسئولین برگزاری مسابقات نیز دانست و افزود: باشگاه سپیدرود روز گذشته به ریاست محترم سازمان لیگ نامه زد و به جهت حفظ سلامت خانواده فوتبال درخواست کرد تا بهتر شدن اوضاع گیلان بازی های سپیدرود لغو شود و امیدواریم این درخواست مورد موافقت قرار بگیرد. اگر ما باعث به خطر افتادن امنیت روانی و سلامت شهروندان شویم بدون شک از اصول و روح ورزش فاصله گرفته ایم و اگر برگزاری فوتبال حتی موجب آسیب زدن به یک انسان شود جنایت است.