دستور برسد لیگ برتر را تعطیل می‌کنیم

بازی‌های لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که شیوع ویروس کرونا در ایران ممکن است جان بازیکن و اعضای کادر فنی تیم‌ها را با خطراتی مواجه کند به‌خصوص که این‌ها برای مسافرت از وسیله نقلیه عمومی همانند هواپیما استفاده می‌کنند. به همین بهانه دقایقی با غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ برتر صحبت کرده‌ایم که این مصاحبه را می‌خوانید:

چرا لیگ برتر را تعطیل نمی‌کنید؟
اخبار ورزشیما در خصوص برگزاری بازی‌های لیگ برتر از وزارت ورزش و جوانان و همچنین وزارت بهداشت استعلام گرفته‌ایم. تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده. رختکن‌ها و نیمکت و همچنین محل تردد تیم‌ها ضدعفونی می‌شود. برگزاری بازی‌های لیگ برتر به واقع با دستور مقام عالی ورزش است و هر‌گاه دستور دهند با توجه به شرایط ویژه، بازی‌ها باید لغو شود این کار را انجام خواهیم داد.

چه نظری در مورد رأی دیدار سپاهان- پرسپولیس دارید؟ به‌خصوص که برخی می‌گویند لیگ برتر مهندسی شده است.
رأی بازی براساس گزارش ناظر و تیم داوری صادر شده است. از آنجایی که کمیته انضباطی باید بر این اساس رأی صادره می‌کرد و ناظر و تیم داوری در صحنه بودند و به همه چیز اشراف داشتند نمی‌شود به رأی خرده گرفت. البته کمیته انضباطی این حق را به سپاهان داده که به رأی معترض شود و دفاعیات جدیدی را در کمیته استیناف مطرح کند. اما در خصوص مهندسی شدن لیگ برتر من چند سؤال مطرح می‌کنم. وقتی می‌گویید لیگ برتر مهندسی شده یعنی اینکه ما می‌نشینیم در ساختمان لیگ برتر طرح و نقشه می‌کشیم و بعد برنامه را به تیم‌ها می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم طبق این برنامه عمل کنند. نمونه اش به تماشاگران تیم سپاهان می‌گوییم جلوی هتل محل اقامت تیم سپاهان تجمع کنند و مانع از ورود این تیم به استادیوم شوند یا به تیم سپاهان می‌گوییم به دنبال لغو بازی باشد! آیا هیچ عقل سلیمی این حرف‌ها را می‌پذیرد؟ البته این‌طور نیست همه کار‌های ما بدون اشکال باشد و بگوییم مدیران سازمان لیگ همه بی‌نقص هستند، اما خوب است هر مدیری که اشتباه می‌کند تقصیر را گردن کسی نیندازد و اشتباه خود را بپذیرد. فوتبال آنقدر زیبایی دارد که نیاز به پرداختن به حاشیه‌ها نیست. آن‌هایی که می‌گویند لیگ برتر مهندسی شده خود در این لیگ قهرمان شده‌اند. آیا قهرمانی آن‌ها هم مهندسی بوده؟ این حرف در شأن فوتبال ایران و باشگاه‌های ما نیست.