باشگاه تراکتور: لیگ را تعطیل کنید و جام ندهید!

میرمعصوم سهرابی درباره بلاتکلیفی تیم های لیگ برتر ی برای برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات بیان کرد: متاسفانه شرایط بدی اتفاق افتاده است. ما امروز تصمیم گرفتیم تمرینات خود را از روز ۷ فروردین ماه آغاز کنیم تا از نظر بدنی وضعیت‌مان افت نکند، اما واقعیت این است که شروع تمرینات بسیار برای فوتبالیست‌ها خطر دارد. فوتبالیستی که تمرین می‌کند، سیستم ایمنی بدنش ضعیف می‌شود و خطر ابتلای او به ویروس کرونا زیاد می‌شود. از این گذشته کادرفنی و اجرایی تیم‌ها ممکن است مبتلا شوند. اگرچه می‌توانیم رختکن‌ها را ضد عفونی کنیم و شرایط خاصی را به وجود بیاوریم اما به هر حال برگزاری تمرینات در این وضعیت خطرناک است.

اخبار ورزشی- وی ادامه داد: از این رو اگر تمرینات را آغاز نکنیم و منتظر اعلام سازمان لیگ باشیم هم نمی‌شود. شاید سازمان لیگ دو هفته دیگر بگوید فلان روز بازی ‌ها را شروع می‌کنیم. آنوقت ما باید بدون بدنسازی وارد مسابقات شویم و این باعث مصدومیت می‌شود.

مدیرعامل تراکتور همچنین گفت: پیشنهاد ما این است که سازمان لیگ سریعا تصمیم خود را درباره مسابقات بگیرد. اینقدر صبر نکنیم تا ببینیم چه می‌شود. بهترین راهکار در وضعیت کنونی تعطیل کردن مسابقات است. قطعا با توجه به اینکه تراکتور در بین تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی است و در جام حذفی نیز شانس قهرمانی دارد، از تعطیل شدن مسابقات ضرر می کند اما چندین بار گفته‌ام که جان انسان ها در وهله اول اهمیت دارد. ورزشکاران هم جزئی از جامعه هستند و فکر می‌کنم اگر لیگ تعطیل شود تیم‌ها هم مجبور به شروع تمرینات نمی‌شوند و این به نفع کل جامعه است.

سهرابی در پاسخ به این پرسش که اگر لیگ تعطیل شود، تکلیف قهرمان چه می‌شود، بیان کرد: من می‌گویم لیگ را تعطیل کنند و وقتی لیگ تعطیل می‌شود جامی هم نباید داده شود. هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید. وقتی هنوز ۹ هفته باقی مانده چرا باید جامی به پرسپولیس داده شود؟ مسابقات فقط امسال تعطیل می‌شود و دوباره از سال آینده از سر می‌گیریم.

وی با ادامه پیشنهاداتش تاکید کرد: در این شرایط قهرمان معرفی نمی‌شود، اما ۴ تیم بالایی جدول به لیگ قهرمانان آسیا می‌روند. از سوی دیگر دو تیم لیگ یک هم به لیگ برتر سال آینده اضافه می‌شوند و سال بعد لیگ با ۱۸ تیم برگزار می‌شود. چه ایرادی دارد؟

مدیرعامل تراکتور همچنین خاطرنشان کرد: من از مسئولان سازمان لیگ می‌خواهم سریعا تعیین تکلیف کنند. تعطیلی مسابقات راهی است برای اینکه از این بیماری رها شویم. شما می‌بینید که بازیکنان یوونتوس و اینترمیلان هم مبتلا می‌شوند و این نشان دهنده این است که کرونا با کسی شوخی ندارد. حتی المپیک و جام ملت‌های اروپا را نیز به تعویق انداختند. آیا لیگ ایران از آن مسابقات بزرگ‌تر است؟ به همین خاطر سازمان لیگ باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعطیلی مسابقات اقدام کند.