فشار تیمهای لیگ برتری برای لغو کامل لیگ برتر؛ پرسپولیس قهرمان اعلام نمی شود؟

 پرسپولیس در حالی که خود را برای چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر آماده می‌کرد با مانع بزرگی به نام ویروس کرونا مواجه شد. این تیم که قهرمان نیم فصل لیگ برتر هم شده بود و تا به اینجای لیگ با فاصله ۱۰ امتیازی نسبت به رقیب جدی خود یعنی سپاهان در صدر جدول قرار داشت، حالا باید در انتظار تصمیم سازمان لیگ برتر مبنی بر ادامه بازی‌ها یا لغو کل فصل باشد.

اخبار ورزشی- سرخ‌ها نسبت به دیگر مدعیان لیگ برتر بازی‌های آسان‌تری پیش‌رو دارند و به عنوان مدعی اول قهرمانی، قصد تکرار این اختلاف را دارند ولی در حال حاضر با تعطیلی لیگ، بسیاری از تیم‌ها از جمله سپاهان که در رده دوم جدول قرار دارد، خواستار پایان لیگ بدون معرفی قهرمان هستند و فشار مضاعفی بر سازمان لیگ وارد می‌آورند.

با این حال باید دید سازمان لیگ برای ۹ هفته باقی مانده بازی‌ها چه نظری دارد  و آیا این دیدارها برگزار خواهد شد یا با مختومه اعلام کردن فصل نوزدهم، قهرمانی را به پرسپولیس که در صدر جدول جای گرفته، تقدیم می‎‌کند. البته این تصمیم، تبعات گوناگونی برای فدراسیون در پی دارد و همین حالا هم شاهد اعتراض‌های سختی از سوی مربیان سایر تیم‌ها هستیم. قطعا اگر شرایط برای ادامه مسابقات به وجود بیاید، سازمان لیگ پای وعده خود می‌ایستد و پس از ارائه زمان تمرین و آماده‌سازی مجدد به تیم‌ها، مسابقات را از سر می‌گیرد اما در غیر این صورت، به نظر می‌رسد سازمان لیگ کار سختی برای اعلام قهرمان یا مختومه اعلام کردن لیگ برتر دارد.

گفتنی است تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال و شهرخودرو همین حالا روی کاغذ شانس قهرمانی دارند هر چند سرخپوشان، فاصله خود با تیم دوم جدول را دو رقمی می‌بینند ولی در حال حاضر فصل نوزدهم هیچ تکلیفی ندارد و شاید شرایط به شکلی پیش برود که با لغو مسابقات، شانس بالای قهرمانی پرسپولیس هم از دست برود.

از سوی دیگر، با لغو مسابقات، تکلیف تیم‌هایی که شانس رسیدن به سهمیه آسیا دارند و همچنین تیم‌هایی که نگرانی سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند، مشخص نخواهد شد مگر اینکه سازمان لیگ یک معادله سخت را حل کند و به نتیجه برساند.