پاسخ جالب عابدزاده به چالش پیتر چک/ عکس

 پیترچک چالش جالب و خلاقانه‌ای را با توپ‌های تنیس شروع کرد و متعاقب آن ویدیویی از امیرعابدزاده دروازه بان ایرانی ماریتیمو به نوعی پاسخی خلاقانه به این چالش تعبیر شد. البته که حرکات پیتر چک و امیرعابدزاده تفاوت‌هایی هم داشت به طوری که کار پیترچک تمرکزی‌تر و کار امیر یک مجموعه کار‌های تعادلی و دشوار بود.

اخبار ورزشی- بعد از اتفاقات و حواشی سریال پایتخت که نام او را به فرهنگ ادبیات عامه کشاند، حالا چالش جدید پیترچک می‌تواند به او سمت دیگری از فوتبال ایران را نشان بدهد. دروازه بان مطرح و سابق چلسی و تیم ملی چک در ویدیویی که منتشر کرده است، با سه توپ تنیس و یک وسیله شتاب دهنده یک تمرین ده تایی تمرکزی را انجام می‌دهد به طوری که باید ده بار سه توپ را به طور متناوب و سریع به شتاب دهنده بزند و بگیرد و ده بار هم این سه توپ را مثل آکروبات باز‌ها به هوا بیاندازد و آن‌ها را در دستانش بچرخاند. چند دقیقه بعد از وایرال شدن چالش پیترچک امیرعابدزاده نیز حرکتی را انجام داد که به نوعی می‌توانست پاسخی به چالش پیترچک هم محسوب شود هرچند خودش در این رابطه گفت: این ویدیو برای پاسخ به چالش پیترچک نبود. چالش او را هم انجام می‌دهم و حتی شاید کمی سخت ترش را انجام بدهم.

امیرعابدزاده، اما در ویدیویی که دقایقی بعد از انتشار چالش پیترچک منتشر شد دست به یک کار کمی پیچیده‌تر زده است. او روی توپ‌های بزرگ تمرینی ایستاده و در حالی که تعادلش را روی این جسم نرم و نامتعادل حفظ می‌کند سه توپ تنیس را به طور متناوب به دیوار می‌زند و مثل آکروبات باز‌ها با آن‌ها بازی می‌کند.

چالشی که شاید کمی سخت‌تر هم باشد. خودش در این رابطه با لحنی شوخ می‌گوید: کاری که من انجام دادم سخت‌تر از کاری بود که پیترچک انجام داد.

امیرعابدزاده که امسال فصل بسیار خوبی را در ماریتیمو داشته از سن بسیار پایین به عنوان شاگرد همیشگی احمدرضا عابدزاده زیر نظر او تمرین می‌کرد و همیشه یک پای ثابت تمرینات بود. موضوع قابل توجه این است که اهالی فوتبال همه از دشواری تمرینات احمدرضاعابدزاده خبر دارند و حتی زمانی که او به عنوان مربی دروازه بان‌ها فعایت می‌کرد خیلی از دروازه بان‌ها تحمل اجرای تمام کار‌های تمرینی او را نداشتند. امیر در روز‌هایی که همسن آرات حسینی پسر خردسال و مستعد ایرانی که اینروز‌ها حسابی نامش در فضای رسانه‌ای مجازی شنیده می‌شود در تمرینات تیم‌های حرفه‌ای و سطح اول فوتبال ایران مثل پرسپولیس شرکت می‌کرد، لباس تمرین و دروازه بانی می‌پوشید و تمرینات جدی انجام می‌داد. جالب‌تر اینکه او از همان ابتدا به طور جدی روی دروازه بانی زوم بود و در نهایت هم توانست به عنوان یک دروازه بان حرفه‌ای در فوتبال اروپا فعالیت کند.

این دروازه بان ۲۶ ساله که تجربه حضور در جام جهانی و جام ملتهای آسیا را هم در کارنامه اش دارد در این فصل توانسته با وجود نتایج نه چندان خوب ماریتیمو در لیگ پرتغال نمایش مثبتی را از خودش ارائه بدهد به طوری که یکی از بهترین دروازه بان‌های این فصل مسابقات تا این زمان بوده است.