رجزخوانی بازیکن پرسپولیس برای رقبا/ به زودی پوکر می کنیم

بازیکنان پرسپولیس این روزها تمرینات سفت‌وسخت خود را دنبال می‌کنند تا درصورت دریافت مجوز از ستاد مبارزه با کرونا برای آغاز تمرینات گروهی، آمادگی لازم را برای ادامه رقابت‌های لیگ داشته باشند.

اخبار ورزشی- هرچند هنوز هم خیلی‌ها معتقدند شانس تعطیلی لیگ به همان اندازه‌ای است که ادامه یافتن لیگ شانس دارد و همین موضوع نوعی سردرگمی را بین ورزشکاران و کادرفنی تیم‌ها به وجود آورده است. با این حال پرسپولیسی‌ها می‌گویند اگر بنا به لغو مسابقات باشد باید قهرمانی به این تیم برسد، چراکه اکنون با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول هستند. هافبک بی‌حاشیه این تیم نیز همین عقیده را دارد. گفت‌وگویی با محسن ربیع‌خواه را در ادامه می‌خوانید.

از حال و هوای این روزهایت بگو. کجا تمرین می‌کنی؟

محسن ربیع‌خواه گفت:

در این روزهای کرونایی کشور، همه در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و سعی می‌کنم به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوم و حتی تمریناتم را هم در خانه انجام می‌دهم تا از فرم ایده‌آل خارج نشوم.

دلت برای فوتبال تنگ شده است؟

محسن ربیع‌خواه گفت:

واقعا دوری از فوتبال برایم خیلی سخت است. ما فوتبالی‌ها با فوتبال و هواداران‌مان زندگی می‌کنیم و این روزها برایمان به‌سختی می‌گذرد. حالا فقط دعا می‌کنیم که این ویروس کنترل شود تا بتوانیم تمرینات خود را آغاز کنیم و در ادامه همه دوباره به کوران مسابقات برگردیم و هیجان به جامعه بازگردد. خیلی دلتنگ فوتبال هستم.

می‌گویند ممکن است از اواسط اردیبهشت تمرینات با مجوز ستاد مبارزه با کرونا آغاز شود. به‌نظرت وقت مناسبی برای شروع تمرینات هست یا اینکه بهتر است بیشتر منتظر بمانیم؟

محسن ربیع‌خواه گفت:

از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم و هنوز خبری از باشگاه به ما اعلام نشده است، اما امیدوارم این شرایط کرونایی خیلی زود جمع‌وجور شود و بتوانیم بدون استرس و با خیالی راحت در تمرینات حاضر شویم. البته قطعا مسئولان سازمان لیگ این موضوع را درنظر می‌گیرند که ما مدت‌هاست تمرین درست و حسابی نداشته‌ایم و باید فرصت مناسبی به ما داده شود تا بتوانیم خودمان را برای ادامه رقابت‌ها آماده کنیم. فکر می‌کنم زمان سه تا چهارهفته‌ای برای همه تیم‌ها لازم باشد.

یکی از احتمالاتی که درصورت عدم صدور مجوز ازسوی ستاد کرونا برای شروع تمرینات درنظر گرفته می‌شود تعطیلی لیگ نوزدهم است. به‌عنوان بازیکن تیم صدرنشین موافقی؟

محسن ربیع‌خواه گفت:

من نمی‌توانم درخصوص تعطیلی یا ادامه لیگ صحبت کنم اما در هر صورت ما مثل سایر تیم‌های لیگ برتری زحمت کشیده‌ایم و لیگ را تا هفته بیست‌ویکم پشت‌سر گذاشته‌ایم با این تفاوت که پرسپولیس بابت زحمات بیشتری که کشیده در رتبه اول جدول قرار دارد و توانسته‌ایم اختلاف امتیاز خوبی هم با رقبای‌مان ایجاد کنیم و شانس اول قهرمانی فصل نوزدهم هستیم. به‌نظر من عدم برگزاری بازی‌های باقی‌مانده نوعی اجحاف در حق پرسپولیس و هوادارانش است. ما امیدواریم با بهبود شرایط بازی‌ها آغاز شده و ما هم بدون حرف‌وحدیث به پوکر قهرمانی برسیم.

پرسپولیسی‌ها معتقدند که درصورت ادامه پیدا نکردن لیگ برتر باید به‌عنوان قهرمان لیگ نوزدهم معرفی شوند. به‌نظرت این درخواست منصفانه است؟

محسن ربیع‌خواه گفت:

اگر منصفانه نیست که پرسپولیس را با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش قهرمان اعلام کنند، شما به من بگویید چه تیمی را باید قهرمان لیگ برتر معرفی کنند؟ آنهایی که دم از انصاف می‌زنند لطفا به این سوال من پاسخ دهند تا ما هم متقاعد شویم.

برخی بر این باورند که بهتر است لیگ بدون اعلام تیم قهرمان خاتمه پذیرد؟

محسن ربیع‌خواه گفت:

این عادلانه نیست و ما هم زحمت کشیده‌ و اختلاف امتیاز بالا با رقبایمان ایجاد کرده‌ایم. من فکر می‌کنم بهتر است درخصوص این موارد صحبت نکنیم چون احتمالا لیگ به‌زودی از سر گرفته می‌شود و ما هم بدون حرف‌وحدیث قهرمان می‌شویم.

این روزها همه منتظر رای کمیته استیناف برای بازی با سپاهان هستند. به‌نظرت رای کمیته انضباطی تایید می‌شود یا اینکه شما مجاب می‌شوید مقابل سپاهان بازی کنید؟

محسن ربیع‌خواه گفت:

من فکر می‌کنم اتفاقات بازی با سپاهان خیلی شفاف و واضح بوده و نیازی به این همه بررسی ندارد. ما تا اصفهان رفتیم و حتی در ورزشگاه هم حضور پیدا کردیم و حدود یک‌ساعت منتظر تیم میزبان ماندیم، حتی داوران هم در زمین حاضر شدند و این را همه ایران دیدند. حالا نمی‌دانم با چه بهانه‌ای می‌خواهند سه امتیاز را از ما بگیرند و حکم به برگزاری مجدد بازی بدهند. قانون در این خصوص به‌صراحت گفته تیمی که در زمین حاضر نمی‎شود باید سه بر صفر بازنده بازی باشد و این رای در کمیته انضباطی هم تایید شد و فکر می‌کنم کمیته استیناف هم آن را تایید کند.