جشن 117 سالگی عجیب اما واقعی

باشگاهی که پس از جلسه ای در خیابان کروس در بیست و ششم آوریل ۱۹۰۳ به وجود آمد، امروز ۱۱۷ ساله شد. این خاص‌ترین و عجیب‌ترین تولد تیم مادریدی به حساب می‌آید چون همه فعالیت های وررزشی در این باشگاه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است (به خاطر بحران کرونا) اما هنوز رویای شیرین روزهای آخر زنده است. قرمز و سفیدپوشان که فصل پر فراز و نشیبی داشتند پس از آن شب بزرگ در آنفیلد به لیگ قهرمانان امیدوار هستند. 

اخبار ورزشی- اگر شرایط عادی بود باید درباره دیدار بارسلونا و اتلتیکو صحبت می‌کردیم که قرار بود در این هفته برگزار شود و ممکن بود سالگرد شاد یا غم انگیزی برای تیمی باشد که در تلاش است تا در میان چهار تیم برتر لالیگا قرار بگیرد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. اگر شاگردان دیگو پابلو سیمئونه به وظایف خود به خوبی عمل کرده بودند اکنون دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان را پیش رو داشتند که قرار بود سه‌شنبه یا چهارشنبه برگزار شود. اکنون همه چیز روی هواست. هر چند که اهداف تغییری نکرده است. هدف اصلی تیم حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان است و سپس می تواند به قهرمانی در این بازی ها فکر کند.

دوره درخشان اتلتیکو از یک دهه پیش با فتح لیگ اروپا ۲۰۱۰ آغاز شد که در این مدت ۹ عنوان به دست آورد. یک لالیگا، یک کوپا دل ری، سه لیگ اروپا، سه سوپرجام اروپا و یک سوپر جام اسپانیا را به فتح کرد و تنها جای خالی لیگ قهرمانان خالی است که می‌تواند در سال جاری این عنوان را به دست آورد. قرمز و سفیدپوشان در ۱۱۷ سال ۳۲ قهرمانی را تجربه کردند.

قهرمانی در لیگ قهرمانان در این شرایط بحرانی کمک فراوانی به تیم مادریدی خواهد کرد. با توجه به کاهش دستمزدها و برگزاری مسابقات بدون تماشاگر بخش بزرگی از درآمدزایی به موفقیت‌های ورزشی برخواهد گشت. 

این تولد همچنین فرصتی خواهد بود تا یاد اعضای سابق باشگاه (بازیکن و مربی) که در چند هفته اخیر جان باختند گرامی داشته  شود. آنتیچ، پیرو، میگل یونس، کاپون و ... در روزهای کرونایی درگذشتند.