پایان راه سباستین فتل و فِراری

سباستین فتل، راننده آلمانی و قهرمان چهار دوره رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان ، در پایان این فصل از تیم فِراری جدا خواهد شد، این خبری است که تیم ایتالیایی به طور رسمی اعلام کرد.

اخبار ورزشی- ماتیا بینوتو، مدیر تیم فراری در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر شده است، گفته: «این تصمیم به صورت مشترک و توافقی بین ما و سباستین گرفته شد، تصمیمی که هر دو طرف احساس می‌کنند بهترین تصمیم ممکن است. البته که اصلاً رسیدن به چنین تصمیمی برای ما آسان نبود، چراکه سباستین چه به عنوان یک راننده و چه به‌عنوان یک انسان، ارزش بسیار بالایی دارد.»

فتل سال ۲۰۱۵ در حالی به تیم فراری پیوست که رؤیای تکرار افتخارات میشائیل شوماخر اسطوره فرمول یک جهان و قهرمان دوران کودکی خود را در این تیم داشت. قرارداد او با قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم فرمول یک جهان، در پایان امسال تمام می‌شود.

اینکه ستاره ۳۲ ساله آلمانی بعد از تیم فراری به کدام تیم می‌رود و اینکه آیا اصلاً او در رقابت‌های حرفه‌ای فرمول یک باقی خواهد ماند یا نه، سؤال مهمی است که این روزها در ذهن هواداران فرمول یک وجود دارد، رشته‌ای جذاب که البته به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ زمان شروع آن در فصل جدید همچنان مبهم است.

فتل هم در مورد جدایی خود حرف زده است: «من و تیم فراری به این نتیجه رسیدیم که دیگر تمایلی برای ادامه همکاری با یکدیگر بعد از پایان این فصل نداریم. مسائل مالی در این تصمیم مشترک هیچ نقشی نداشته است. زمانی که بحث تصمیم‌های مهم در زندگی حرفه‌ای من پیش می‌‌آید هیچ‌گاه به موضوعات مالی فکر نکرده و نخواهم کرد. آنچه در چند ماه اخیر اتفاق افتاد به همه ما این فرصت را داد تا بازنگری اساسی در تعیین اولویت‌های خود در زندگی داشته باشیم.»

فتل گفت حالا می‌خواهد وقت بگذارد و فکر کند که واقعاً چه چیزی برای زندگی آینده‌‌اش از بالاترین اهمیت برخوردار است. رسانه‌های آلمانی که از اوایل این هفته خبر جدایی فتل را در حد گمانه‌زنی منتشر کرده بودند نوشته‌اند که فتل پیشنهادهای جدیدی که از سوی فراری به او ارائه شده بود، رد کرده است.

روزنامه ایتالیایی «گاتزتا‌دلواسپورت» هم نوشته بود فتل که ۱۴ مسابقه را همراه با تیم فراری برد و سومین راننده موفق این تیم به حساب می‌‌آید، با پیشنهادی یک‌ساله برای تمدید قرارداد و همچنین با کاهش دستمزد روبه‌رو شده بود.

ستاره آلمانی که قهرمانی‌های خود در فرمول یک را در تیم سابقش یعنی ردبول به دست ‌آورده است ماه گذشته به خبرنگاران گفته بود که در آستانه شروع فصلی که به تعویق افتاده، می‌توانست قرارداد خود را با فراری تمدید کند اما این کار را نکرده است. فراری هم گفته بود که فتل گزینه اول آنها برای قرار گرفتن کنار چارلس لکلرک دیگر راننده این تیم است اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و فتل تصمیم به جدایی از تیم ایتالیایی گرفت.