واکنش مدیر عامل سابق استقلال به وضعیت ورزش به خاطر کرونا

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال  اظهار داشت: قهر طبیعت با انسان‌ها همیشه وجود داشته است. ما با طبیعت در تضاد هستیم و یک جا‌هایی باید مچ آن را بخوابانیم. گاهی اوقات سیل و زلزله پیش می‌آید و در حال حاضر نیز این ویروس منحوس وجود دارد؛ بنابراین ما باید راه کنار آمدن با این مشکلات را پیدا کنیم. امیدوارم هر چه زودتر واکسن یا درمان این ویروس کشف شود تا تمام مردم جهان از شر آن راحت شوند.

فعالیت‌های ورزشی به تدریج باید از سر گرفته شود

اخبار ورزشی- مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در ادامه عنوان کرد: این که ما همه چیز را تعطیل کنیم و سرگرمی جوانان را از آن‌ها بگیریم کار درستی نیست؛ بنابراین باید ضمن رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی، فکری اساسی کنیم. به هر حال باید به تدریج شروع کنیم و بگونه‌ای که به ورزشکاران آسیبی نرسد فعالیت‌های ورزشی را از سر بگیریم.

ورزش باید مسئولیت‌های اجتماعی خودش را انجام دهد و از دیگر حوزه‌ها عقب نماند

اولیایی در پاسخ به این سوال که آیا موافق با برگزاری مسابقات لیگ برتر است گفت: به هر حال چاره‌ای نیست. متخصصان باید راهکار ارائه کنند و ما هم باید به توصیه‌های آن‌ها گوش دهیم. چرخه زندگی باید بچرخد. در این شرایط ۹۵ درصد اقشار جامعه تلاش و فعالیت خودشان را آغاز کردند. بخشی از جامعه هم ورزش است که باید تلاش کنیم تا از بخش‌های دیگر جامعه عقب نماند و مسئولیت اجتماعی خودش را انجام دهد.

نخستین کسانی که باید به تغییرات واکنش نشان دهند مدیران هستند

او در واکنش به این که ممکن است مدیران برخی باشگاه‌ها نتوانند امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنند اظهار داشت: باید از فرصتی که در اختیار داریم استفاده کنیم. روز‌های اولی که کرونا وارد ایران شد، با کمبود ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده مواجه بودیم، اما جامعه وقتی دید به این اقلام نیازمند است به خودش تکانی داد و برخی فعالیت‌های اضافه بر سازمان را انجام داد. مدیران باشگاه‌ها نیز باید همین کار را انجام دهند، زیرا وقتی تغییری ایجاد می‌شود و اتفاقی می‌افتد، نخستین کسانی که باید در خودشان تغییر ایجاد کنند مدیران هستند.


بیشتر بخوانید: مهدوی: مسئولان تدارکات تیم‌ها هم در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند/ قانون منع جذب بازیکن خارجی منسوخ شده است


اولیایی افزود: شاید اکنون فرصت خوبی ایجاد شده که مطالبه گری هواداران و اصحاب رسانه از مدیران بیشتر شود تا مدیران هم وظایف خودشان را بهتر انجام دهند.

یکی از مسئولیت‌های اجتماعی ورزش، تزریق نشاط به جامعه است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص از سر گیری رقابت‌های بوندسلیگا و لزوم سازگار شدن با شرایطی کنونی که به احتمال زیاد تا ماه‌های آینده نیز پابرجا خواهد ماند گفت: اگر بخواهیم آمار را بررسی کنیم، حدود ۱/۵ درصد از جمعیت کشور درگیر این بیماری شدند. خدا را شکر حدود ۸۰ درصد از این جمعیت درمان شدند و از ۲۰ درصد باقی مانده، حدود ۱۵ درصد در بیمارستان‌ها بستری شدند و متاسفانه ۵ درصد جان باختند. ایران کشوری با جمعیت ۸۵ میلیون نفر است که به نشاط و روحیه نیاز دارد. یکی از مسئولیت‌های اجتماعی ورزش، تزریق نشاط به جامعه است. به اعتقاد من اگر هم  این کار سخت باشد، باید آن را انجام دهیم.

اصحاب رسانه نسبت به مدیران مطالبه گر باشند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که برای از سر گیری مسابقات، زیر ساخت‌های ما باید به روز شود یا نیازی به این کار نیست گفت: کرونا یک فرصت است. چرا زیر ساخت‌های ما باید ضعیف باشد؟ بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم تا زیر ساخت‌های خود را به روز کنیم. اکنون وقت مطالبه گری است و اصحاب رسانه که دستشان به آقایان می‌رسد، باید پیگیر عملکرد مدیران در این دوران باشد. چرا زیر ساخت‌های ما باید از کشور‌های اروپایی عقب‌تر باشد؟ مسئولان باید زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنند و این مسئولیت آن‌ها است.

هدف فیفا استفاده از خرد جمعی تخصصی است

اولیایی درباره انتخابات پیش روی فدراسیون و اصلاح اساسنامه آن اظهار داشت: هدف فیفا استفاده از خرد جمعی تخصصی است. فیفا حرف اشتباهی نمی‌زند و تنها می‌گوید هر کار تخصصی را متخصصان آن انجام دهند. پنهان کاری‌های صورت گرفته در فدراسیون درست نیست. قطعا وقتی که تمامی اعضا متخصص باشند و دولت کمتر دخالت کند، شرایط بهتری خواهیم داشت.