محرومیتی که برداشته می‌شود

 در پی شکایت‌های متعدد بازیکنان و مربیان خارجی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس و آرایی که فیفا علیه ما داد، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده این دو تیم از این پس نمی‌توانند بازیکن خارجی در اختیار بگیرند. منتقدان این تصمیم می‌گویند این طرح پاک کردن صورت مسئله است و از سویی به این دو تیم ضربه جبران‌ناپذیری وارد می‌کند به این خاطر که استقلال و پرسپولیس درگیر حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان هستند و باید با تیم‌های خارجی بازی کنند.
اخبار ورزشیحالا به نظر می‌رسد این تصمیم در آینده دستخوش تغییر می‌شود.
مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اهدای مدال‌های قهرمانان به موزه ورزش در این‌باره گفت: «ما به واسطه اینکه هم می‌خواهیم بحث‌های مالی را ساماندهی کنیم و هم جلوی حواشی را بگیریم، برای تعیین مالکیت ۲ باشگاه این تصمیم را گرفتیم که البته موقت است. این موضوع شرایط را برای بازیکنان داخلی فراهم می‌کند. الان فصل نقل و انتقالات نیست. برخی‌ها از واگذاری در شهریور صحبت کرده‌اند، اما باید بگویم ابتدا ۵ درصد در بورس ارائه می‌شود و واگذاری‌ها تا شهریور به طور کامل نخواهد بود. از طرفی نقل و انتقالات شهریور است. البته درخصوص مربیان این ممنوعیت وجود ندارد. درباره اینکه در بحث جذب بازیکن خارجی که ممکن است پای مدیران عامل هم وسط باشد، باید بگویم حق انتخاب با کسی دیگر است، چون مربی پیشنهاد می‌دهد و کمیته فنی بررسی می‌کند و مدیر‌عامل امضا می‌کند. تصمیم ما موقت است اگر فضا اجازه دهد، نظارت بیشتری هم خواهد شد. هدف ما این است که به موضوعات حاشیه‌ای دامن نزنیم. ما دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم، اما برای ساماندهی گاهی لازم است تصمیم موقت گرفته شود.»
خصوصی‌سازی این دو باشگاه وارد چه مرحله‌ای شده است؟ او در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «سه‌شنبه جلسه خواهیم داشت تا زیرساخت‌ها برای خصوصی‌سازی انجام شود. بحث شفاف‌سازی و بدهی‌ها، مطالبات و... باید مشخص شود. با کارشناسان مربوطه کار جلو می‌رود و امیدوارم در بازه زمانی که گفته شده کار انجام شود.»
با استناد به صحبت‌های معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان باید گفت در آینده‌ای نزدیک این محرومیت برداشته می‌شود و تیم‌های استقلال و پرسپولیس قادر خواهند بازیکن خارجی در اختیار بگیرند.